15°
26.4.2024
Hviezdny český spevák je už druhý rok v umelom spánku. Dcéra teraz rozhodla za neho!

Je to už rok a pol, čo sa Josef Laufer (81) rozhodol podstúpiť operáciu srdcovej chlopne. Necítil sa dobre a dúfal, že po operácii sa jeho zdravotný stav zlepší. Nestalo sa tak, naopak - došlo k totálnemu zlyhaniu. Po zastavení srdca sa ho zakrátko podarilo lekárom naštartovať, no začali mu zlyhávať iné telesné orgány, a preto ho museli uviesť do umelého spánku.

Iba pred pár dňami, 11. augusta, sa dožil herec a spevák Josef Laufer 82 rokov. Žiaľ, dôvod na oslavu nebol. Stále sa nachádza v nemocnici mimo vedomia v tzv. vegetatívnom stave. Navštíviť ho prišla jeho jediná dcéra, ktorá sa pre otca až obdivuhodne obetuje. Načas sa zriekla aj svojej kariéry v zahraničných misiách na pomoc vojnami ohrozených oblastí, ktorým venovala roky svojho života. Teraz je pre ňu zrejme najdôležitejšia misia pomôcť otcovi, ale aj mame, ktorá je na tom zdravotne tiež nedobre.

Napriek veľkej snahe lekárov stav Josefa Laufera stále stagnuje na rovnakej úrovni a k očakávanej pozitívnej zmene nedošlo. Nielen jeho dcéra Ester (50) a chorá manželka čakajú na to, že sa konečne preberie, rovnako by ho chceli uvidieť pri vedomí a zdravého aj jeho kolegovia a fanúšikovia. Ešte pred dvomi rokmi bol tento všestranne nadaný umelec plný života a plánov, dokonca pripravoval aj nový muzikál. Na otázku, ako je to s jej otcom pre Ahaonline.cz  dpovedala: "S otcom je to stále rovnaké, ale stále bojuje a má chuť žiť, a tak bojujú lekári aj ja." Vzápätí však dodala optimistickejšie: "Pokiaľ to nevzdá on, má zmysel snažiť sa o zlepšenie a veriť, že bude lepšie."

Josef Laufer zažiaril aj v jojkárskej relácii Všetko, čo mám rád:

​Ester Lauferová otca navštevuje pravidelne. Vždy s ním rozpráva, ako keby bol pri plnom vedomí. Je si istá, že otec všetko vníma a rozumie tomu. Nemohla pri ňom chýbať ani v deň jeho nedávnych narodenín. "Prečítala som mu, alebo pustila všetky odkazy od jeho priateľov a kolegov. Pustila som mu gratuláciu mamy a odkázala všetky povzbudivé slová od fanúšikov. Nemôže mi síce odpovedať, ale cítila som, že všetko vnímal," zverila sa so svojimi pocitmi z návštevy otca Ester. Púšťa mu aj jeho obľúbenú hudbu, rozpráva mu novinky zo svojho života a číta mu v angličtine. Čeština totiž nie je jeho materinský jazyk a zvuk angličtiny by mohol byť podľa nej impulzom k zmene k lepšiemu.

​Ešte tesne pred operáciou bol Josef Laufer veľmi aktívny a všestranne angažovaný umelec. V rámci pripravovaného muzikálu s názvom Ostrov pokladov napísal scenár, texty piesní a mal byť tiež jeho režisérom. Producent Oldřich Lichtenberg až doteraz dúfal, že sa jeho zdravotný stav zlepší, preberie sa a dá do poriadku. No zatiaľ sa to, žiaľ, tak nejaví, a tak požiadal o rozhodnutie Ester. Tá nezaváhala a v mene otca dala projektu zelenú.  "Teraz som dostal povolenie od dcéry Ester, že už nebudeme čakať a Pepíkov muzikál bude mať na jar 2022 v Divadle Broadway premiéru," oznámil Lichtenberg. "A pokiaľ by sa do tej doby Pepík dal dokopy, uvedieme ho na jeho počesť," dodal producent a niet pochýb, že tak on, ako aj všetci fanúšikovia sympatického speváka a zabávača si želajú to isté.