13°
19.4.2024
Smutné správy o stave českej legendy! Lekárom už neostáva iné, ako TOTO!

Ani po vyše roku odkedy sa počas zložitej operácie kolena v narkóze hercovi Josefovi Lauferovi (81) zastavilo srdce a musel byť následne uvedený do umelého spánku, sa známy umelec ešte celkom neprebral. Po čase ho lekári chceli prebrať, ale podarilo sa im to len čiastočne a aj to, žiaľ, iba na krátky čas. Aj v stave umelého spánku ho podrobujú rehabilitácii a dokonca už aj dostal aj vakcínu proti koronavírusu. V nemocnici ho navštevuje jeho jediná dcéra Ester (51), po nej mu tiež jeho kolegovia z divadla posielajú pozdravy do nemocnice.

Ako píše portál TN.cz, kolegovia z divadla posielajú Josefovi Lauferovi do nemocnice pozdravy, avšak celkom originálnym spôsobom. Odkazy mu posielajú v nahrávkach, kde mu nielen vyslovujú povzbudivé slová, ale aj spievajú, či informujú ho o novinkách v divadle. Mnohí veria, že by mu to pomohlo dodať silu a motiváciu opäť sa uzdraviť.

V prípade rekonvalescencie po vážnych problémoch srdcom Josefa Laufera sa lekári rozhodli vyčkávať. "Je to stále rovnaké, čo, úprimne, dobré nie je. Po úvodných pokusoch o zobudenie to nechávajú na samovoľný pokus, či sa zobudí. Zatiaľ sa to nelepší a ja som veľmi smutný z toho, že to trvá takto dlhú dobu." vyjadril sa o aktuálnom stave Josefa Laufera jeho priateľ z Divadla Broadway, Oldřich Lichtenberg. Jeho dcéru Ester veľmi teší záujem kolegov, ako aj verejnosti o zdravie jej otca. "Všetkým jeho fanúšikom, kamarátom a kolegom chcem veľmi poďakovať za záujem," s vďakou im odkazuje Ester. Tá striedavo navštevuje v nemocnici ako otca, tak aj mamu, Irenu Greifovú (81). Tá je, žiaľ, taktiež ležiacim pacientom v  zdravotníckom zariadení pre dlhodobo chorých kvôli jej nedobrému zdravotnému stavu.

Laufer je pravý gentelman, aj preto ho zbožňovali a zbožňujú mnohé ženy v Česku aj na Slovensku. Ešte pred tromi rokmi ho na túto tému takto vyspovedali v jojkárskej relácie Topstar:

​Ester sa vzdala aj svojich zahraničných misií, ktoré predtým podnikala ako pracovníčka ministerstva zahraničných veci. Musí byť pre ňu veľmi bolestné vidieť svojich rodičov takto nemohúcich, avšak určite ocenila nezvyčajný nápad divadelných kolegov otca. "V divadle sme mu nahrali odkazy, ktoré tam Ester doručila. Takže má prístroj, kde mu hráme, spievame,  prihovárame sa mu. Má nahovorené odkazy, púšťajú mu to do uší. Snažíme sa ho aspoň takto povzbudiť. Či to počuje, neviem. Prajem si, aby áno," prezradil Lichtenberg. Ako je známe, aj človek v kóme môže vnímať zvuky, ba aj rozumieť, čo mu kto hovorí. Prežíva údajne aj emócie, čo môže prispieť aj k jeho uzdraveniu a túžbe vrátiť sa do bdelého stavu.

​Ešte predminulý rok by nikto netipoval, že na svoj vek veľmi čiperný spevák a herec, neustále aktívny aj v rámci umeleckej kariéry, zakrátko takto smutne dopadne. Osudové bolo jeho rozhodnutie dať si do poriadku opotrebované kolená. Bolesti mu sťažovali pohyb, a tak sa rozhodol podrobiť totálnej endoprotéze. "Až natiahnem brká, tak po mne zostane hromada železa!" vtipne poznamenal na margo kovových náhrad kolenných kĺbov. Operácie spojené s anestéziou sú však najmä pre starších pacientov vždy do istej miery riskantné. Aj keď po prvej operácii kolena dopadlo všetko dobre, druhá bola pre umelca osudová. Jeho dcéra, kolegovia, ako aj fanúšikovia stále ešte dúfajú, že sa z nemocnice vráti živý a zdravý. "Otecko je ale veľký bojovník a obrovský milovník života. Pevne verím, že sa z toho dostane," konštatovala Ester Lauferová.