26.4.2024
Obrna hlasiviek českej legendy! Najhoršia správa, akú si spevák môže vypočuť!

Legenda českého folku František Nedvěd (73) má tento rok už od jeho začiatku veľmi náročný, najmä čo sa týka zdravia. Ešte v marci, tesne pred obmedzeniami v spojení s koronavírusom, musel podstúpiť vážnu operáciu srdca. Nemohol už totiž dobre dýchať, ani poriadne chodiť. Našťastie dopadla dobre, čo ho veľmi potešilo, ale pre zmenu ho začali trápiť hlasivky, čo je pre speváka doslova katastrofa.

Bratia Nedvědovci sú na hudobnej scéne už pomaly 50 rokov. To je doba, pri ktorej už možno hovoriť o legendách, tobôž s ohľadom na množstvo nesmrteľných piesní, ktoré si spievajú celé generácie. Hoci sa Honza a František rozhádali a už spolu nielenže nespievajú, ale ani nekomunikujú. No obaja už majú aj isté zdravotné problémy, ktoré im sťažujú, ak nie rovno neznemožňujú aj sólové fungovanie.

V prípade Františka Nedvěda, žiaľ, ani lekár nedokáže odhadnúť, či sa mu stav hlasiviek môže ešte niekedy zlepšiť, píše portál Blesk.cz. Nešťastný spevák sa zveril verejnosti so svojím trápením: „Pán doktor povedal, že je to obrna, že to mám v hlasivkách, a že mi snáď zle funguje odkašliavanie.“ Pokiaľ sa nestane zázrak, zrejme už mladší z bratov nebude môcť toľko spievať ako donedávna, ak vôbec.

František Nedvěd sa ukázal aj v jojkárskej relácii Inkognito:

​Ešte večer pred marcovou operáciou srdca vystupoval, ale ani po zákroku svoje hlasivky nešetril.  Spolu so synom Vojtom (42) v obývačke domu v Lukách pod Medníkom naspievali pieseň Nad Sázavou, ktorú kvôli núdzovému stavu zverejnili iba na internete. „Buďte zhovievaví,“ pridal vtedy s pokorou prosbu voči svojim fanúšikom.

​Začiatkom roka spevák ešte zvažoval, koľko koncertov ho čaká na jar a v lete a počítal, že ich bude do konca roka asi podobný počet, ako v minulom roku. „To sme odjazdili 120 koncertov,“ pochválil sa spokojný František Nedvěd. Ale jeho zdravie a najmä obmedzenia kvôli covidu mu tieto predstavy a plány nedovolili naplniť. Už v marci pred operáciou sa musel priznať: „Cítim sa strašne unavený, a až sa znovu narodím, začne mi tým radostnejší život. Taká operácia je vlastne zázrak.“ Veril, že všetko bude po nej dobre a skutočne sa to aj stalo. Počas operácie mu spravili štvornásobný bypass, srdce mu vraj pred operáciou pracovalo už len na 30 percent. No hoci už teraz funguje ako má, trápenie s hlasivkami je pre speváka obrovská rana. V najbližšom období sa rozhodne, či sa hlasivky začnú regenerovať, alebo to bude znamenať definitívny koniec koncertovania jednej legendy.