24.4.2024
Konzervatívni susedia dostali na frak! LGBTI komunita to na cenách MTV v Budapešti roztočila!

V hlavnom meste susedného Maďarska sa v nedeľu konala veľká každoročná udalosť, udeľovania MTV Europe Music Awards (EMA). Za najlepšieho umelca bol tohto roku vyhlásený britský spevák a skladateľ Ed Sheeran. Z Budapešti si odniesol aj cenu za najlepšiu pieseň za hit Bad Habits. Televízia MTV vyhlásila, že udeľovanie hudobných cien v maďarskom hlavnom meste bolo spojené aj s podporou miestnej komunity LGBTQ, čo u nej, pochopiteľne, vyvolalo veľké nadšenie. Menej už zrejme u premiéra...

Maďarský premiér Viktor Orbán iste nebol nadšený, žena území Maďarska tak významná hudobná udalosť MTV Europe Music Awards verejne podporila LGBTQ komunitu. Orbán je konzervatívny politik a uznáva tzv. kresťanské hodnoty a tradície. V polovici júna maďarský parlament na podnet jeho strany Fidesz dokonca schválil zákon, ktorý zakazuje osvetu o sexuálnych menšinách, čo kritizujú rôzni aktivisti, ako aj vedenie Európskej únie. Tá proklamuje vo svojich základných listinách rovnoprávnosť všetkých bez ohľadu na farbu pleti, pohlavia či sexuálnej orientácie. Nie vždy sa to stotožňuje ale s postojmi politikov jednotlivých krajín.

Slávnostné odovzdávanie cien MTV sa po minuloročnom virtuálnom vydaní konalo naživo aj za prítomnosti publika. MTV uviedla, že ide o "globálnu oslavu hudby pre všetkých divákov na celom svete". V tomto duchu sa niesla aj celá atmosféra odovzdávania cien. Už pri príchode sa na červenom koberci niektoré homosexuálne páry až provokatívne bozkávali, iní zas mali na sebe na znak podpory dúhové oblečenie, ako informovala agentúra AP. "Som nadšená a vďačná MTV. Myslím, že cenzúra akéhokoľvek druhu lásky je na nič, a toto je tak trochu boj proti tomu," povedala popová hviezda Kim Petras, ktorá bola prvou transgenderovou účinkujúcou na udeľovaní európskych hudobných cien MTV.

Pozrite si zhrnutie víťazov EMA MTV 2021:

Aj cenu za najlepší hudobný videoklip v MTV udelili tomu, ktorý sa výrazne dotýkal homosexuálnej tematiky. Získal ju raper Lil Nas X so skladbou Montero (Call Me By Your Name). Najviac cien zo všetkých ale získala juhokórejská chlapčenská skupina BTS. Tá zvíťazila v štyroch kategóriách, medzi nimi napríklad najlepší pop a k-pop. Za najlepšieho nováčika bola vyhlásená americká gender raperka Saweetie. Talianska rocková skupina Maneskin, ktorá na jar vyhrala súťaž Eurovision Song Contest, zvíťazila v kategórii najlepší rock.

Udeľovania cien MTV EMA 2021 v susednom Maďarsku sa zúčastnil aj mulitalentovaný Ed Sheeran:

Príspevok, ktorý zdieľa MTV EMA (@mtvema)

Počas hlavného programu boli po prvýkrát vyhlásení aj víťazi ceny "Generation Change". Získalo ju päť mladých ľudí bojujúcich proti zákonom, ktoré diskriminujú sexuálne menšiny v Maďarsku. Okrem Eda Sheerana na slávnostnom večeri vystúpili aj Imagine Dragons a britský spevák Yungblud. Ten zvíťazil v kategórii alternatívnej hudby. Udalosť sa konala v priestoroch Papp László Budapest Sportaréne za prísnych bezpečnostných aj hygienických podmienok. Pri vstupe boli hostia  povinní predložiť maďarský ochranný preukaz alebo digitálnu Covid kartu EÚ o očkovaní či prekonaní. Všetci účastníci boli povinní dodržiavať bezpečnostné predpisy týkajúce sa covidu, vrátane nosenia rúšok. Hostia mladší ako 16 rokov museli byť v sprievode dospelej osoby vo veku 18 a viac rokov. Nie je známe, že by došlo k nejakému väčšiemu incidentu a napriek horúcej téme a provokatívnym vystúpeniam prebiehal večer hladko