14°
Anastázia
30.4.2024
Gombitová otvorene o zlomovom momente nehody: Cítila som, že tam nemám ísť!

Ubehli už dlhé roky odvtedy, čo bola slovenská speváčka Marika Gombitová (67) na priamej ceste na vrchol slávy v Československu, a dokonca zaujala aj v zahraničí, keď ju náhle zastavila osudná nehoda pri nočnom návrate z koncertu v Brne. Mala iba 24 rokov, svet jej ešte len otváral dvere s veľkými príležitosťami a ona bola odhodlaná vyjsť tomu v ústrety. Na zasneženej ceste nočnou diaľnicou ale osud rozhodol inak. Na noc z 30. novembra na 1. decembra 1980 si spomínala charizmatická speváčka nedávno počas jej návštevy Prahy.

​Na legendu československej hudobnej scény Mariku Gombitovú a jej piesne stále nedajú dopustiť aj jej českí fanúšikovia, ktorých je aspoň toľko, ako ich má na Slovensku. Aj v mladosti často koncertovala v Prahe, kde sa chystá opäť vystúpiť na budúci rok v januári na dvoch samostatných mega koncertoch. Netají nadšenie, na dlho odkladané vystúpenia sa veľmi teší. Aktuálne je v Prahe, kde tak trošku oslávila aj svoje 67. narodeniny.

Napriek neuveriteľným štyridsiatim trom rokom, ktoré uplynú 1. decembra od tragickej nehody na diaľnici z Brna do Bratislavy, kam sa vracala z koncertu, pôsobí Marika Gombitová ešte stále na hudobnej scéne nielen ako speváčka, ale aj ako úspešná skladateľka. Od toho osudného dátumu, keď po náraze auta, kde sedela, žiaľ, nepripútaná, vyletela oknom von, sa dokáže pohybovať už len na invalidnom vozíku. A možno mohlo byť všetko inak. "Nechcela som na ten koncert ísť, pretože som sa cítila zle. Mala som angínu a s chorým hrdlom sa zle spievalo. Volala som kapelníkovi, Jankovi Lehotskému, aby ma ospravedlnil. On mi ale povedal, že tam musíme ísť, takže som musela, ale cítila som, že nemám ísť," zaspomínala si Marika na osudné chvíle v talk show Sedm pádů Honzy Dědka.

Marika si užila narodeniny v Prahe:

​Aj keď vraj krátko po nehode rozmýšľala, či to nevzdá, túžba po živote bola, našťastie, silnejšia. Najsilnejšou motiváciou bola pre ňu hudba a spev, a už po polroku si trúfla vystúpiť aj na Bratislavskej lýre. "Šla som na Bratislavskú lýru ako hosť. Obdivujem samu seba, kde som vzala odvahu, silu a hlas. Po autonehode som bola na liečení v Kladruboch a tam som nemala možnosť spievať. Chodila som na klavír, hrávala som si, ale hlas nebol taký, aby som mohla spievať. Preto hovorím, že sa obdivujem, že som šla na tú Lýru a odspievala to. Ale šlo mi to, neviem, kde som tú silu vzala. Boh to vie," zamyslela sa Marika nad vlastným odhodlaním ísť ďalej napriek krutej rane osudu. Jej kariéra šla ďalej, vydala ďalšie skvelé albumy a na veľkú radosť sa po dlhej odmlke pred pár rokmi vrátila aj na pódiá. A v januári sa jej dočkajú aj v Prahe.