10°
Danica, Dana
16.4.2024
Odišla z Bratislavy?! Mariku Gombitovú z hlavného mesta vyhnal covid!

Legendárna slovenská speváčka oslávila 12. septembra malé životné jubileum a darovala si pri tejto príležitosti sama ten najkrajší dar. Vydala nové cédečko s názvom Zem menom Láska. Svoje 65. narodeniny ale oslávila iba v úzkom kruhu najbližších v lone prírody na východnom Slovensku. Tam ju z Bratislavy odvial už pred rokom strach z covidu. V Košiciach, kam sa presunula, sa cíti vraj bezpečnejšie a navyše sa tam cíti dobre aj preto, že je aj po celom živote prežitom v hlavnom meste stále srdcom "východniarka".

V záplave rôznych veľakrát desivých správ sa stráca tá, ktorá sa týka jubilea najúspešnejšej slovenskej speváčky. Pred štyridsiatimi rokmi sa zdalo, že jej skvelo sa rozvíjajúca kariéra speváčky skončila. Došlo vtedy k tragickej nehode po jej vystúpení na koncerte v moravskej metropole, počas jej presunu do Bratislavy. Napriek snahe lekárov, je odvtedy od siedmeho stavca na chrbtici nadol ochrnutá. Mnohí si mysleli, že ju to najmä po psychickej stránke celkom zdolá, ale iste najmä vďaka hudbe a obrovskej podpore fanúšikov dokázala zdarne preklenúť aj toto jej najťažšie životné obdobie. Spočiatku síce nechcela vychádzať na verejnosť, ale postupne zmenila svoj názor a začala aj s koncertovaním.

Odvtedy sa jej repertoár rozšíril o mnohé nádherné piesne, ktoré sa stali hneď hitmi. Spomenúť teba aspoň piesne "Prosba“, duetá s Mirom Žbirkom "Nespáľme to krásne v nás“ (2001) a "Tajnosľubná“ (2005), či pieseň z muzikálu Adam Šangala "Tak som chcela všetkých milovať“ (2007). Jej pieseň "Vyznanie“ (2000) zvíťazila v ankete Hit storočia a je asi najemotívnejšou skladbou v histórii slovenského popu. V októbri 2016 sa konal v Bratislave koncert k jej šesťdesiatinám Marika Gombitová & priatelia a vyšla kniha Úlomky spomienok, prvá oficiálna autobiografia, na ktorej vzniku sa Marika osobne podieľala.

Pozrite si Mariku Gomitovú a Mira Žbirku v legendárnom muzikáli Neberte nám princeznú z roku 1980 s piesňou Tri slová:

Toto stupňujúce sa tempo v rámci kariéry Mariky Gombitovej na čas zastavil covid, píše portál Blesk.cz. Pred rokom vymenila kvôli subjektívnemu pocitu bezpečnosti Bratislavu, kde má byt, za Košice. Prenajala si tam malý byt, kde sa ale zmestí aj so svojimi dvoma štvornohými miláčikmi."Ako "východniarke" sa mi v Košiciach páči, takže domov do Bratislavy sa zatiaľ nechystám. Navyše je tu lepší vzduch, lepšie sa mi dýcha a spieva," komentovala svoje rozhodnutie Marika. "Mám tu aj malé štúdio, kde môžem nielen spievať, ale aj skladať a nahrávať piesne," pridala ďalší dôvod. V Bratislave vraj vôbec nevychádzala z bytu zo strachu, že sa nakazí, ale v Košiciach sa nebojí. Jej kamarátka, zdravotná sestra, tam má chatu so záhradou, kde si Marika si môže užívať prírodu bez ľudí aj so svojimi psami.

Marika sa so svojimi miláčikmi presťahovala z Bratislavy do Košíc:

Svoje nedávne narodeniny strávila so svojimi blízkymi taktiež v prírode. "Ten najkrajší darček som si dala sama, a to nový dvojalbum Zem menom Láska, na ktorom sa prvýkrát predstavujem ako skladateľka. Zložila som viac ako šesťdesiat pesničiek, z ktorých som dvadsaťtri mne najmilších zaradila na cédečko. A čoskoro sa objavia aj na vinyle - a na to sa veľmi teším," s radosťou oznámila speváčka. Textová príloha k albumu obsahuje rozsiahly, autorizovaný a encyklopedicky presný opis jej kariéry vrátane fotografií a osobitého vyznania od blízkeho spolupracovníka, textára Kamila Peteraja. "Keď človek robí niečo krásne, niečo, čo ho napĺňa šťastím, túži po tom, aby to trvalo stále a aby to nemalo koniec. A práve to, čo človek robí v spojení s Bohom, naberá dimenziu večnosti,“ napísala Marika Gombitová na booklet nového albumu. Jubilejné turné Vyznanie, ako spomienku na autonehodu, ktorá sa udiala pred štyridsiatimi rokmi a navždy ju pripútala na invalidný vozík, odložila na rok 2022.