21°
Žigmund
2.5.2024
Neuveriteľné, čo chcela Ivana od Karla krátko pred smrťou! TOTO musel Gott vydržať!

V deň nedožitých narodenín legendárneho speváka Karla Gotta († 80), 14. júla, sa konečne dostala do predaja jeho autobiografická kniha Moja cesta za šťastím. Ešte tesne pred jeho skonom sa podujal napísať svoje zážitky z tejto jeho veľkej, parádnej púti, kde sa zo všetkých strán na neho pozeralo šťastie a oslavovali ho davy ľudí. Bol to naozaj výnimočný príbeh, ktorá začal žiť už od svojich dvadsiatich rokov. Žiaľ, na jeho konci mu už ale šťastie chýbalo. Jeho manželka to však odmietala prijať.

Zlatý slávik Karel Gott mal snáď naozaj zlato v hrdle a ľuďom rok rozdával radosť prostredníctvom svojich piesní. Žiaľ, v jeden moment práve v tej oblasti začal jeho problém s rakovinou. Aj keď napriek tomu dokázal naďalej spievať, citlivé ucho dokázalo zachytiť, že to už nie je také isté, ako predtým. Strácala sa mu aj životná energia, ale napriek tomu pokračoval, aj keď menej intenzívne, v koncertovaní. Ktovie, či aj to nezapríčinilo, že s chorobou nedokázal bojovať natoľko, aby sa stal, ako inak snáď vždy v živote, víťazom. Bez dostatočnej energie sa ťažko vyhráva. Otázkou bolo, kde a akým spôsobom ju získať. Iste on, aj jeho okolie rozmýšľali nad všetkým možným.

Vo svojej autobiografii Karel Gott tvrdí, že to bola práve jeho manželka Ivana, ktorej napadlo, že by mu mohol pomôcť liečiteľ. Hľadala po celom svete, až padol tip na vyhláseného ruského liečiteľa. Okamžite sa s ním spojila, aby zvrátila priebeh smrteľnej choroby manžela. "Začal som v sebe hľadať niečo ako zmierenie. Ale moja drahá manželka sa nemienila vzdať za žiadnu cenu. Ešte v decembri 2018 oslovila renomovaného ruského liečiteľa, ktorý vraj mal za sebou úspešne uzdravené prípady, a to aj ťažkých a smrteľných chorôb. Okamžite ma prijal, vraj už ma sledoval a dúfal, že sa ozvem," napísal ťažko chorý spevák vo svojich pamätiach.

Gott bol a je miláčikom oboch bratských národov:

​Spočiatku bol Gott ochotný podrobovať sa liečbe, ktorú pre neho zariadila manželka Ivana, ale dlho to nevydržal. "Zákroky boli neznesiteľne bolestivé a chcel predovšetkým, aby som od základu zmenil životosprávu. Bola to podmienka, inak vraj do toho nepôjde. Viem, že viera zohráva veľkú rolu, ale ja som tentokrát, žiaľ, uveriť nedokázal. A tak som drastickú terapiu po pár týždňoch vzdal, pretože som si uvedomil, čo som to viedol za život. Rozhodol som sa, že si radšej budem užívať a jesť všetko, na čo mám chuť," priznal svoje rozhodnutie spevák na stránkach autobiografie. Ako spomína jeho najstaršia dcéra Dominika, často s ním kedysi chodila do tých najvyberanejších reštaurácii, kde si ako veľký gurmán pochutnával na rôznych svetových aj domácich špecialitách a tejto radosti sa jednoducho nechcel vzdať.

​V záverečných kapitolách, v ktorých majster opisuje ťažké obdobie boja s rakovinu lymfatických uzlín a oslabenou imunitou, ku ktorým sa pridala aj leukémia, je sebakritický a zároveň veľmi úprimný. Ale predsa len všetko nenapísal. Do jeho vily na pražskej Bertramke dochádzal aj iný liečiteľ. "Z času na čas jazdí za pánom Gottom domov. Niekedy uňho zostane aj niekoľko hodín," dozvedel sa začiatkom roku 2019 denník Blesk od zdroja z okolia speváka s tým, že by malo ísť o známeho českého bylinkára Ladislava Kříža. "Rozprávajú sa. Karel je trošku izolovaný a potrebuje spriaznenú dušu. Teda niekoho, komu sa môže zveriť ako chlap chlapovi. Pomáha to,“ prezradil vtedy zdroj. Gott bol známy tým, že ho fascinovali veci medzi nebom a zemou, obdivoval vraj celý život prácu astrológov a šamanov a vyhľadával ich rady a pomoc. No ani tí, žiaľ, zázrak napokon v jeho prípade nespravili.