14°
29.3.2024
Prišla veľká voda a všetko je preč! Slávny muzikant zverejnil smutnú správu!

Je znepokojivé, ako sa príroda v posledných rokoch utrhla z reťaze a trestá ľudstvo za drancovanie prírodných zdrojov. Hoci sa katastrofy diali od nepamäti, v poslednom období akoby prichádzali v čoraz častejších a hrozivejších cykloch, pri ktorých ľudia prichádzajú nielen o svoje obydlia, ale aj o životy. Ani v Európe nie sú ľudia chránení od katastrof, ako sa ukázalo prednedávnom v šokujúcej a krutej podobe na Morave, či aktuálne v Nemecku, ale aj vo Veľkej Británii. Azda najviac ľudí trápia zdvihnuté hladiny riek či iných povodí, ktoré dokážu napáchať poriadne škody dokonca aj v mestách.

Nevyspytateľné počasie v Londýne a jeho dôsledky sa nevyhli ani slávnemu umelcovi, gitaristovi legendárnej skupiny Queen, Brianovi Mayovi, ktorý sa pasuje s následkami záplavy v jeho londýnskom obydlí. Po početných zrážkach mal behom niekoľkých krátkych chvíľ zaplavený dom splaškami z kanála, so svojím údelom sa zveril fanúšikom na sociálnej sieti a pridal aj fotky galiby, ktorú mu veľká voda doma spôsobila.

Gitarista Brian May, ktorý už 19. júla oslávi svoje 74. narodeniny, dostal poriadne nevydarený predčasný darček z nebies. Namiesto chystania oslavy v kruhu najbližších sa musí pasovať so smradľavým bahnom, ktoré zaplavilo celý jeho dom v západnom Londýne. Priaznivcom na Instagrame vysvetlil, že sa práve vrátil do svojho domu v Kensingtone z The Royal Holloway College, kde mu bolo udelené čestné vyznamenanie, no dlho sa z príjemnej udalosti netešil, keďže doma sa mu naskytol pohľad ako zo zlého filmu. Muzikant pridal k príspevku video, ktoré zachytávajú škody na majetku, no to by ešte oželel. Žiaľ, voda zničila aj fotky z detstva a mladosti, ktoré už nič nevráti. "Celé spodné poschodie bolo zaplavené odpadovými vodami, všetky koberce a tiež všetky možné kusy pre nás veľmi vzácnych vecí boli pokryté smradľavým bahnom. Je to nechutné a zlomilo nám to srdcia. Máme pocit, akoby nás niekto napadol a zneuctil," píše skormútený umelec v príspevku k videu a dodal, že spolu s manželkou Anitou Dobsonovou skladovali v pivnici spomienkové predmety, ktoré museli mať v prípade slávneho umelca, ktorý precestoval celý svet, obrovskú, ba priam nevyčísliteľnú hodnotu.

Pozrite si umenie, ktorým Brian ohuroval celé generácie milovníkov kapely Queen. Práve toto gitarové sólo zhodnotili mnohí hudobní fajnšmekri ako jedno z jeho najvydarenejších:

"Väčšina z nich je premočená a zničená. Všetky moje najcennejšie albumy s fotografiami z detstva a albumy s výstrižkami z môjho ateliéru som presunul, pretože tam pred niekoľkými mesiacmi hrozil lesný požiar. No a kam som to všetko pre istotu schoval? Do pivnice v Kensingtone. Irónia," opísal obrovskú smolu Brian. "Som zničený, aj keď sú to len veci. Cítim sa ako v Návrate do budúcnosti, keď tá fotografia vybledne - mám pocit, akoby sa vymazala veľká časť mojej minulosti. Som nahnevaný," napísal legendárny gitarista, ktorý svoj hnev namieril na zodpovedné orgány mesta. Brian si totiž myslí, že za záplavy je zodpovedná mestská rada, pretože povolila, aby sa v mnohých okolitých nehnuteľnostiach urobili hlbšie pivnice.

Nešťastný muzikant sa so svojou frustráciou zo zničeného obydlia a cenností podelil s fanúšikmi na sociálnej sieti:

Príspevok, ktorý zdieľa Brian Harold May (@brianmayforreal)

"Keď sa pozrieme do histórie,  za 150 rokov sa oblasť Kensingtonu nikdy nezaplavila v dôsledku dažďovej vody. Prečo sa to stalo? Takmer určite je to dôsledok všetkých suterénnych stavieb, ktoré túto oblasť zapĺňajú už 10 rokov. Radu Kráľovskej štvrte Kensington a Chelsea už pred rokmi varovali, že zapustenie toľkých hlbokých suterénnych prístavieb zatarasí vodonosné vrstvy pod naším obytným priestorom a spôsobí, že odvodňovací systém bude úplne neúčinný," vysvetlil svoje domnienky umelec a dodal, že je čas, aby za to konečne zodpovedali. Podľa oficiálnych správ v niektorých častiach hlavného mesta Veľkej Británie v uplynulých dňoch za jeden deň napršalo viac ako za celý mesiac a londýnski hasiči riešili viac ako 1 000 výjazdov súvisiacich so záplavami. Našťastie, nie sú hlásené zranenie ani straty na životoch, avšak mnohým ľudom to už cennosti a spomienky, ktoré si s vidinou bezpečného uskladnenia uložili vo vlastných domovoch, už nevráti.