11°
20.4.2024
Podarilo sa mu zvíťaziť nad rakovinou? Český spevák hlási, že hlasivky opäť fungujú!

Presne v čase, keď sa na celom svete rozbiehala pandémia koronavírusu, viaceré známe osobnosti sa dozvedeli od lekárov oveľa vážnejšie diagnózy. Josef Laufer, Aneta Parišková, Andy Hryc, ktorý, žiaľ, chorobe aj podľahol, ale verdikt o rakovine si vypočul aj český spevák František Nedvěd. Ten priznal diagnózu len prednedávnom, keď sa zveril, že prišiel o svoj "pracovný nástroj" - hlasivky.

Pred rokom musel známy folkový spevák František Nedvěd podstúpiť vážnu operáciu srdca, ktorá sa, našťastie, podarila, ale neskôr u neho nastali problémy s hlasivkami. Dlho tajil, že mu diagnostikovali rakovinu, ktorá zasiahla aj tento pre neho obzvlášť dôležitý orgán. Musel podstúpiť ožarovanie aj chemoterapiu. Na spev mohol zabudnúť, ale po dlhom čase konečne vo februári nastala zmena. Hlas sa mu vrátil, aj keď zatiaľ nie na sto percent. On, ako optimista, sa už ale vidí ako koncertuje a spieva pred ľuďmi na pódiách, ako bol predtým zvyknutý.

Túto spevácku legendu oslovil nedávno magazín Super.cz, aby zistil, ako sa mu aktuálne darí čo sa týka zdravia a jeho hlasiviek. "Hlas sa mi vrátil pred 14 dňami a deň odo dňa sa to zlepšuje, bola to ohromná radosť. Rodina ma už okrikovala, aby som na nich nekričal," prezradil s trochou nadsádzky. "Vracia sa mi to postupne, nie je to hneď naraz. Som tak na 75 %, ale cítim sa veľmi dobre," vyslal svojim priaznivcom dobrú správu. Ešte stále podstupuje liečbu ožarovaním, ale je rád, že nebude musieť absolvovať chirurgický zákrok, lekári totiž rozhodli, že nie je potrebný. Zhruba v polovici apríla by mal liečbu ukončiť, ale obáva sa covidu. Očkovať ho pre ožarovanie zatiaľ nemôžu.

Vypočujte si jeden z Františkových veľkých hitov:

Spevák by po ukončení terapie nechcel naďalej niesť riziko nákazy koronavírusom a už sa preto vopred objednal na očkovanie. "Mám termín na 30. apríla, môžem až 14 dní po ožarovaní," podotkol na upresnenie. Očkovaniu sa rozhodne nebráni. "Ja som toho názoru, že je to, ako keď boli osýpky, šarlach, rubeola, skrátka povinné očkovanie pre všetkých, inak sa toho nezbavíme. Ľudia nie sú disciplinovaní, a ak aj budú, bude to trvať dva tri roky, než sa vrátime späť a ten vírus zmizne, ale on, žiaľ, asi nezmizne, takže jediná možnosť je očkovanie," argumentoval Nedvěd, prečo sa podľa neho treba dať zaočkovať.

​Verí, že sa zakrátko dočká aj uvoľnenia opatrení kvôli covidu a bude môcť koncertovať. Termíny so svojou kapelou a synom Vojtom má naplánované už od 9. júna až do konca roku. Dovtedy sa mu možno podarí dať hlasivky celkom do poriadku. "Hlasivky veľmi šetriť nebudem, pretože akonáhle sa to uvoľní a bude môcť byť koncert, tak pôjdem," tvrdí optimisticky naladený spevák. "Všetkých zdravím, chce to trpezlivosť, určite sa z toho dostaneme," odkázal svojim fanúšikom. On, ako správny optimista o tom, že všetko dobre dopadne aj v rámci jeho zdravia, nepochybuje. A to je tá najlepšia správa.