22°
Žigmund
2.5.2024
Stav slávneho českého speváka sa nemení! Jeho dcéru šokoval prístup zdravotníkov!

Niekedy sa veci zvrtnú úplne inak, ako človek pôvodne zamýšľal. Pokiaľ ide o zdravie, nečakaný zvrat je to posledné, čo by človek chcel. Presne to sa stalo legende československej zábavy, spevákovi a šoumenovi Josefovi Lauferovi (81), ktorý sa presne pred rokom rozhodol pomôcť svojmu srdcu plánovanou operáciou.

Je to už rok, čo sa Josef Laufer (81) rozhodol podstúpiť operáciu srdcovej chlopne v pražskej Nemocnici na Homolce. Necítil sa totiž dobre a dúfal, že po operácii sa jeho zdravotný stav zlepší. Nestalo sa tak, po zastavení srdca sa ho zakrátko podarilo lekárom naštartovať, no začali mu zlyhávať iné telesné orgány, a preto ho museli uviesť do umelého spánku. Po štyroch mesiacoch od operácie sa síce čiastočne prebral, ale nedokáže ani zďaleka riadne reagovať, komunikovať, či sa hýbať. Pravidelne sa s lekármi otca kontaktuje jeho jediná dcéra Ester.

Je obdivuhodné, ako sa Ester Lauferová (51) pre svojich rodičov dokáže obetovať. Nielen Josef Laufer, ale aj jeho manželka Irena sú odkázaní na zdravotnícku starostlivosť kvôli ich vážnym zdravotným problémom a ona sa snaží byť obom na blízku. Kedysi pôsobila v zahraničí v Bagdade a Afganistane v rámci humanitárnych misií a v Istanbule ako generálna konzulka. Teraz sa kvôli rodičom zdržiava už dlhšie v Česku. Pre obmedzenia v súvislosti s covidom však rodičov podporuje hlavne psychicky a stará sa o ich maximálne zabezpečenie. V zložitom čase posiela otcovi aspoň jeho obľúbenú hudbu, ktorá mu pomáha najmä psychicky. Ako Josef Laufer, tak aj jeho manželka Irena už dostali vakcíny proti covidu, čomu je Ester rada.

Josef Laufer akoby nestarol, kým ho nepostretli zdravotné problémy:

​Pre magazín Sedmička sa Lauferova dcéra vyjadrila k jeho aktuálnej situácii. "Jeho stav sa od posledných rozhovorov okolo Vianoc zásadne nezmenil a ja, samozrejme, stále verím, že sa zlepší, a stále pre to robím, čo môžem," úprimne odpovedala na otázku ako sa darí otcovi. "Viacmenej môj prínos je veľmi malý a limitovaný v porovnaní s lekármi, zdravotníkmi a všetkými, ktorí sa o otca v tejto ťažkej dobe skvelo starajú. Im patrí môj nesmierny obdiv a poďakovanie. Nikdy ma neprestane udivovať, že v dobe, keď sú stavy zdravotníckeho personálu decimované chorobou, ich pracovné hodiny navyšované na hranicu možností a stres, ktorému čelia, sa rovná tomu, ktorý poznám z konfliktných oblastí, sa stále usmievajú, nikdy na mňa nie sú nepríjemní a nedávajú mi najavo, že majú iné starosti - a to naozaj majú," až takými slovami uznania vyjadrila Ester svoju vďaku tým, čo sa starajú o jej otca.

Ale Ester Lauferová nemá starosti len o svojho otca. Jej mama, Irena Greifová, prekonala pred niekoľkými rokmi syndróm toxického šoku, pri ktorom jej zlyhávali životne dôležité organy, navyše minulý rok utrpela zlomeninu panvového krčku, je neschopná samostatného pohybu. Dlhodobo žije v LDN, kde sa podrobuje rehabilitácii, ktorá jej pomáha. „Mojim hlavným cieľom je, aby sa rodičia dostali domov skutočne až vo chvíli, keď to bude pre ich zdravie naozaj dobré. Rozhodne nechcem, aby šli domov čo najskôr, ale až keď to skutočne pôjde,"
racionálne ohodnotila, čo je pre jej milovaných rodičov momentálne v prospech ich zdravia najlepšie.