17°
28.3.2024
Známy skladateľ a manžel Lucie Šoralovej zúri na popieračov covidu: Treba ich nafackať!

Onedlho to už bude rok, čo spoločnosť na celom svete zasiahla na všetkých úrovniach pandémia spôsobená koronavírusom. Jednotlivé štáty volili rôzne reštriktívne opatrenia v menšej či väčšej miere. Zatvorili sa obchody, ubytovacie zariadenia, reštaurácie, divadlá či koncertné sály. Azda niet nikoho, komu by bol tento stav ľahostajný, nehovoriac o tých, ktorí prišli o prácu. Azda najviac v médiách rezonujú hlasy umelcov, ktorí prišli o živobytie.

Mnohí umelci prísne opatrenia zastávajú, a to aj napriek tomu, že im nehrajú do karát. Medzi skupinu umelcov v susednej Českej republike, ktorí uznávajú protipandemické reštrikcie patrí aj známy český hudobný skladateľ Ondřej Soukup (69), manžel slovenskej speváčky Lucie Šoralovej. Pre portál Život v Česku priblížil, prečo má tento názor, a čo ho presvedčilo o jeho správnosti.

Tento známy český hudobník si totiž sám na vlastnej koži zažil, čo dokáže v tele napáchať nebezpečný vírus, a podobnú skúsenosť nepraje nikomu. "Je to dosť drsné. Keď vás to zoberie naozaj naostro, tak je to sila," vyjadril svoj názor na chorobu Soukup. "Už som v poriadku. Akurát všetci tí idioti, čo to nemali, odmietajú to a bojujú proti tomu, tak im to teda neprajem," tvrdo zaútočil na popieračov vírusu. Hudobník po svojom vyliečení chorobu nezľahčuje, berie celú situáciu v krajine dostatočne vážne, a preto súhlasí s reštrikciami. Iní umelci, ako napríklad Ilona Csáková, Daniel Landa, Bára Basiková, Janek Ledecký či Daniel Hůlka sú opačného názoru a kvôli nesúhlasu s opatreniami sa zúčastňujú aj na demonštráciach.

Skladateľ Ondřej Soukup stojí aj za hudbou k oscarovému filmu Kolja:

Ondřej Soukup ale vníma najmä každodennú tvrdú realitu pracovníkov v zdravotníctve. "Viem, že moji kamaráti, zdravotníci a doktori, tak tí majú chuť všetkých týchto ľudí prefackať. Hovoria mi, nech prídu na týždeň pracovať na covidovú jednotku a potom uvidia, čo to skutočne obsahuje," bojovne odkazuje odporcom reštrikcií táto významná osobnosť českej hudobnej scény. Je presvedčený, že situácia v zdravotníctve je priam zúfalá. V tejto súvislosti sa mu zrejme zdá byť menej dôležité zúfalstvo tých, ktorým dochádzajú financie kvôli ich zatvoreným prevádzkam, podnikom či divadlám, alebo samota starých ľudí bez kontaktu s najbližšími, ako to vidí zas druhá strana.

Ondřej Soukup a jeho manželka, slovenská speváčka Lucia Šoralová, s ktorou majú dve deti, dcérku Rebeku a syna Ondreja:

Príspevok, ktorý zdieľa @ondrejsoukupofficial

Český hudobník o sebe tvrdí, že nie je hysterický. "Vzhľadom k tomu, že už mi na covid zomrelo pár kamarátov, dokonca mladších než ja, a príbuzní, tak sa to nedá neriešiť. Bez toho, aby sme v rodine tušili, že koronavirus máme, nakazili sme medzitým niekoľko ľudí," argumentuje a je presvedčený, že vírus dostal od svojich detí, ktoré má so slovenskou speváčkou Luciou Šoralovou. Tie mali, našťastie, bezpríznakový priebeh, podobne ako to majú aj mnohí dospelí, čím práve tým argumentuje druhá strana spektra. Avšak mnohí sa zhodnú, že namiesto sporov treba veriť v to, že vírus stratí na svojej sile a zmizne zo sveta rovnako náhle, ako sa doň vrútil a napadol ľudí na celom svete.