12°
Gizela
17.5.2024
Po Separovi priznal rakovinu ďalší slovenský raper! Je čerstvo po operácii

Odkedy zahltili svet informácie o pandémii koronavírusu a jeho nebezpečenstve, ako keby iná choroba ani neexistovala. A pritom, žiaľ, nevymizli, ani zákerná rakovina. Svoju prítomnosť potvrdila v posledných týždňoch a mesiacoch aj u dvoch mladých predstaviteľov slovenskej rapovej scény. Správa sa mimoriadne dotkla nielen ich rodín a najbližších priateľov, ale aj mnohých fanúšikov, ktorí im za pár dní vyjadrili množstvo slov podpory.

Najskôr s prekvapujúcou správou o svojej diagnóze, operácii, pobyte v nemocnici a následnej chemoterapii prehovoril raper Separ, bývalý manžel speváčky Tiny a zároveň otec ich spoločnej dcérky Tie Liliany Anny (5). Iba krátko po ňom prezradil rovnakú diagnózu aj jeho dobrý kamarát a taktiež raper, Franto.

Na prvý pohľad zdravo vyzerajúci, statný František Farkaš, známy medzi fanúšikmi rapu ako Franto alebo P.A.T.(Pouličný Autor Tónov) neváhal zverejniť na Instagrame pravdu o svojom zdravotnom stave. Veľa jeho priaznivcov totiž znepokojila správa, že musel byť náhle hospitalizovaný v nemocnici. "Strašne veľa ľudí mi napísalo a veľa z vás sa pýtalo, čo mi je. Niektorí to hneď priradili korone, čo cením. Pravdou však je, že mi v piatok našli nádor a dnes ho vyoperovali," prezradil raper dôvod svojej hospitalizácie.

Obaja raperi, Franto a Separ sú nielen kamaráti, ale rozumejú si aj po hudobnej stránke. Vypočujte si ich spoluprácu v piesni s názvom Zrkadlo:

A zdôvodnil aj prečo vyšiel s pravdou von až po operácii. "Nechcel som o tom hovoriť predtým, než to zverejní sám Separ. Ale práve on je človek, ktorý ma pripravil dopodrobna na všetko, čo ma čaká. Veľmi mi pomohol. Je to veľký pán. Opísal mi všetko, dokonca trafil aj to, ako sa budem po operácii cítiť. Ťažko sa mi počúvalo, čím všetkým si prešiel, a že pravdepodobne to čaká aj mňa. Ale keď vidím, že to dal na pána, tak ak ma to čaká, dám to aj ja,“ dúfa v dobrý koniec Franto.

Raper Franto si dal na nejaký čas od sociálnych sietí pokoj, na jeho oficiálnom profile však zachoval fotku s jeho láskou:

Príspevok, ktorý zdieľa FRANTO (@franto_official)

Našťastie jeho diagnóza, rakovina lymfatických uzlín, spôsobená nádorovým bujnením lymfocytov, patrí medzi vyliečiteľné. "Až teraz, po operácii, vedia zistiť, či nemám niekde metastázy, tak dúfam, že nie," napísal s nádejou Franto.

​Svoj príspevok na Instagrame ukončil slovami: "Tak už viete, prečo som tu a nemusíte si niektorí vymýšľať a domýšľať. Ďakujem všetkým, čo mi napísali, všetko som videl. Ja sa vrátim!“ A ešte prisľúbil svojim fanúšikom: "Ak to bude ok, tak vám sľubujem takú rapovú nálož, akú ste dávno na SK nepočuli. To vám sľubujem. Lebo si to zaslúžite extrémne. Ste naj".  Zároveň sa dočasne stiahol zo sociálnych sietí a internetu. Čaká ho veľká životná skúška, hudobná tvorba a podpora fanúšikov mu snáď zákernú chorobu pomôžu zdolať.