22°
Žigmund
2.5.2024
Dara Rolins šokovala utajenou spomienkou na Karla Gotta! Jej život mohol vyzerať úplne inak!

Aj po roku od skonu českej speváckej hviezdy Karla Gotta (†80), verejnosť stále zaujíma všetko, čo súviselo s jeho osobou. Mnoho spomienok má aj speváčka Dara Rolins (47). Kedysi s ním spievala, dá sa povedať, že hlavne vďaka duetu s ním rozbehla svoju úspešnú kariéru na úrovni celého Československa. V rozhovore pre časopis Forbes siahla do svojich spomienok a vytiahla jednu z nich

Spomienka Dary Rolins by ale rozhodne nepatrila medzi tie, na ktoré by aj Karel Gott spomínal s radosťou. Išlo o  istú lukratívnu zmluvu vo vtedajšom Západnom Nemecku, ktorú vybojoval on osobne. U nás bol ešte socializmus, Darinka mala šestnásť rokov a pocítila prvé dotyky slávy vďaka duetu so zlatým slávikom Zvonky Štěstí, ktorý spolu predstavili Nemcom na turné.

Dara si pre Forbes s nostalgiou zaspomínala na tie časy: „Ľudia boli nadšení. Na koncertoch v Nemecku ma vytlieskávali, zastavovali ma na ulici, keď sme tam šli na turné niekoľkých desiatok koncertov. Poznávali ma." V piesni Fang das Licht ako tam duet Zvonky štěstí premenovali, vynikol jej krásny zvonivý hlas a všimli si ho aj vo vydavateľstve Polydor, ktoré zastupovalo mnohé slávne hviezdy. Patril tam aj v Nemecku veľmi obľúbený a uznávaný Karel Gott. Využil ich záujem a vďaka svojmu vplyvu ich presvedčil, aby sa ujali Darinkinej speváckej kariéry.

Dara Rolins ide už trakmer 40 rokov naplno:

​Vymysleli rýchlo plán, ako začať a pripravili aj zmluvu. „Ich prapôvodná myšlienka bola, že mi rozbehnú sólovú kariéru. Chceli, aby som pokračovala v načrtnutej línii. Jednoducho pop pre starších a pokročilejších. Chceli ma navliecť do dirndla. Pre moju pubertálnu hlavu načisto nemysliteľná predstava,“ spomína na svoje vtedajšie pocity Dara. „Mohla som zarobiť státisíce, možno milióny. V tej dobe! Všetci boli nadšení,“ dodáva na upozornenie o aké peniaze išlo.

​A s istou dávkou hrdosti pokračuje: „Všetci sa tvárili, že mi predkladajú svätý grál. Naviac v západných markách. Potom som tam zrazu sedela ja a moja mama. Nikto nepočítal s tým, že by som povedala čokoľvek iné ako jedno veľké áno. A ja som povedala: Nein. Danke schön, aber nicht'." Všetkých prítomných jej rozhodnutie šokovalo, najviac sa ale dotklo Karla Gotta, ktorý za tým všetkým stál. Dlho jej to nemohol zabudnúť. "Až po niekoľkých rokoch mi povedal, že voči mne od tej doby cíti veľkú úctu. Že si dlho myslel, že som urobila najväčšiu chybu svojho života, ale že si ma za to vlastne váži,“ dodala na záver tejto svojej životnej príhody s majstrom. Vzťah s Karlom Gottom to ale, našťastie, nijako nepokazilo. Maestro ukázal väčšie srdce, akoby mohla zmariť prípadná ješitnosť.