Zatiahnuté, dažďové prehánky
24.4.2024
Z podchodov a námestí do popového neba?! TOTO je nový miláčik Česka!

V susednom Česku rastie hviezda menom Mikolas Josef, ktorý už teraz produkuje hudbu svetovej úrovne, no sám začínal skutočne od nuly. Hrával po podchodoch a staniciach metra európskych metropol, aby sa o pár rokov na to dostal na skutočné pódium svetového formátu.

Diváci môžu 24-ročného Mikolasa Josefa poznať aj z Eurovízie 2018, kde reprezentoval našich susedov. Práve účasť na tejto prestížnej súťaž zabezpečila tomuto českému Timberlakeovi slušnú reklamu. Behom krátkeho času si získal množstvo fanúšikov a dnes už mieri na tie najvyššie hudobné méty. Mladý zjav, skvelá angličtina aj španielčina, originálne tanečné pohyby a trendy štýl obliekania sú ideálnym koktejlom k úspechu.

Vychádzajúca hviezda českej hudobnej scény Mikolas Josef však nemal vo svojich umeleckých začiatok na ružiach ustlané. Z chlapca, ktorý prechádzal na hudobnej výchove s odretými ušami a chodil hrávať po uliciach európskych metropol, sa aj vďaka jeho usilovnosti stala zo dňa na deň hviezda. "Ja som začal v rokoch 2014 a 2015 na ulici, až potom prišla Eurovízia. Na začiatku to nebolo veľmi pekné, bolo to tvrdšie a vydreté. Upratoval som štúdio a za to som tam mohol raz za mesiac nahrávať,“ spomína mladý umelec, ktorý hrá na troch hudobných nástrojoch, ovláda dva svetové jazyky a má za sebou aj úspešné modelingové fotenie pre značky Replay, Diesel či Prada.

Mikolas sa v piesni Colorado štylizoval do klasickej americky pop-country hudby, málokto by uveril, že je to chlapec z Moravy:

Do povedomia širšieho publika sa však dostal až účasťou na medzinárodnej pesničkovej súťaži Eurovízia, kedy sa stal hviezdou do slova zo dňa na deň. Ako sám však tvrdí, všetka drina začal dávno predtým. Jeho prvý song sa volal Free, a v rádiách zaznamenal úspech, no vďaka skvelej angličtine ho málokto registroval ako českého speváka. „Nevedeli, že som chalan z Moravy. Počuli ten song a mysleli si, že som odniekiaľ z Ameriky,“ hovorí Mikolas s úsmevom.

Toto je zatiaľ najväčší Mikolasov hit:

Na prvé priečky českých hitparád ho vystrelil až song Lie to me. Svoj český "americký" sen si plní sám, za jeho úspechom vraj nestojí tím marketingových mágov a kreatívcov. „Ja si to všetko robím sám, song Lie to me som si napísal sám, produkoval som si ho sám, ten tanec som si tam vymyslel tiež sám. Tie handry som si šiel kúpiť deň pred nakrúcaním. Nie je rozhodne nikto, nie kreatívne, kto by mi hovoril kade a ako mám ísť,“ tvrdí 24-ročný spevák, textár, producent a tanečník v jednom.

Mikolas má fanúšikov nielen v rodnom Česku, ale aj v iných európskych krajinách. Jeho štýl a jazykové znalosti spĺňajú všetky atribúty svetovej hviezdy:

COLORADO #12 in Poland!!! Lets gooo watch out for my TIK TOK tomorrow!

Príspevok, ktorý zdieľa Mikolas Josef (@mikolasjosef),

Ja som začal takto fungovať a zrazu moji rodičia prestali robiť prácu, ktorú dovtedy robili a začali pomáhať mne. Takže nie je v tom nikto iný, ale občas som šťastní, že si to ľudia hovoria, lebo to vyzerá byť ešte väčšie a pritom je to z našej hlavy,“ hovorí mladučký spevák hrdo. Mikolas však predsa len dostal isté danosti do vienka už od prírody, pochádza totiž z hudobníckej rodiny. Mikolas ešte ani zďaleka nepovedal vo svete šoubiznisu posledné slovo a s jeho nadaním sa iste nestratí. Veď napokon, už ako 22-ročný mladý muž sa ocitol vo výbere TOP 18 inšpiratívnych osobností v prestížnom magazíne Forbes.