12°
25.4.2024
A čo príbehy tých úbohých ľudí?! Režisér zúri, kvôli Deppovi pochovali TENTO skvelý film!

Na nedávnom filmovom festivale v španielskom San Sebastiane dostal hollywoodsky herec Johnny Depp (58) cenu Donostia za vynikajúce zásluhy vo filmovom svete. V Hollywoode ho ale absolútne bojkotujú, prišiel o rolu vo filme Fantastické zvery, ba dokonca aj v Pirátoch z Karibiku, ktorý je s jeho tvárou nerozlučne spätý. Zaskvel sa však vo filme Minamata, jeho zatiaľ ostatnom filmovom hereckom výkone, ale kvôli jeho osobným problémom s exmanželkou Amber Heard (35) hollywoodska spoločnosť MGM film necháva v zabudnutí.

Problematika ľudských práv a ich poškodzovania vo filme Minamata, pojednávajúcom o tragédií ľudí ťažko poškodených chemickou továrňou v japonskom rybárskom meste, je veľkou výzvou celému svetu. V Hollywoode takéto témy neraz zabodovali, ako napríklad film Erin Brokovich, ktorej boj s energetickou spoločnosťou znečisťujúcou pôdu a vzduch sfilmovali a za jej stvárnenie získala Julie Roberts dokonca Oscara. V prípade filmu Minamata ale spoločnosť MGM, ktorá má na starosti distribúciu a propagáciu filmu, dáva od neho ruky preč. A to kvôli Johnny Deppovi, hercovi v hlavnej úlohe vo filme, pretože sa údajne dopúšťal násilia voči svojej exmanželke Amber Heard, hoci jednoznačný verdikt v tomto prípade ešte nepadol - zatiaľ len dal súd zapravdu denníku The Sun, že môže o Deppovi v rámci slobody slova písať ako o "bitkárovi žien".

Johnny Depp chce bojovať voči takzvanej "cancel culture", fenoménu "kultúry vymazávania", ktorej zámerom je poukázať na jednotlivcov, častokrát známe osobnosti, ktoré sa previnili voči morálnym a spoločenským zásadám či prezentovali názory, ktoré sú urážlivé či dokonca extrémne a následne tieto osoby akoby "vymazať" z verejného života. Depp upozorňoval na to, čo sa deje v súvislosti s touto nespravodlivosťou v San Sebastiane na tlačovke pred prijatím ceny Donostia. Podporuje ho aj režisér filmu Minamata Andrew Levitas, píše portál Insider.com. Dôrazne kritizoval hollywoodske štúdio MGM, ktoré vlastní práva na film, že sa ho rozhodlo pochovať zo strachu pred reakciou na Deppove osobné problémy. Film mal ambície na nominácie na Oscara, ale v USA , kde sa udeľujú, ho vôbec nepropagujú, ani nezaraďujú na festivaly, bez čohonemá šancu uspieť.

Film Minamata sa kvôli Johnnymu v hlavnej úlohe stal obeťou cancel cuture:

V Európe sa však Depp už objavil až na troch festivaloch. V Berlíne minulý rok a v tomto roku v Karlových Varoch a San Sebastiane. Johnny Depp vo filme skvelo zahral novinára Williama Eugena Smitha, ktorý pátra po obetiach otravy ortuťou z chemickej továrne v japonskom rybárskom mestečku. "Pred rokom spoločnosť MGM kúpila severoamerické práva na film Minamata po tom, ako ho videli jej zástupcovia na Berlinale. Spoločnosť MGM mala v úmysle osvetliť utrpenie tisícov obetí jedného z najstrašnejších incidentov priemyselného znečistenia, aké svet zažil. Keď táto doteraz odstrkovaná komunita odhalila svoju bolesť pri zdieľaní vlastného príbehu, dúfala v jedinú vec: že táto časť histórie bude vytiahnutá z tieňa, aby ďalší nevinní ľudia nemuseli čeliť podobnému osudu," týmito vetami režisér Andrew Levitas apeloval na začiatku listu, ktorý poslal spoločnosti MGM.

Napriek nepriazni hollywoodskych filmárov sa stal Johnny Depp hviezdou tohtoročného filmového festivalu v Karlových Varoch:

Príspevok, ktorý zdieľa Karlovy Vary IFF (@kviff)

"Vtedy to vďaka MGM vyzeralo, že sa toto želanie po desaťročiach splní. A teraz si predstavte tú skazu, keď sa tí ľudia dozvedeli, že navzdory úspešnému globálnemu uvedeniu sa spoločnosť MGM rozhodla film v USA pochovať. A to len preto, že sa obávajú, aby sa na jej imidži nepodpísali osobné problémy jedného herca. Z pohľadu MGM boli obete katastrofy a ich rodiny vedľajšie," pokračoval v liste režisér, aby pohol svedomím zodpovedných zo spoločnosti MGM. "Hollywood už určite nie je tým, čím bol... Veľké korporácie preberajú kontrolu nad týmito vecami. Koľko ešte potrebujeme vzorcov od takých štúdií? Koľko povýšenectva ešte ako diváci potrebujeme? Myslím si, že Hollywood groteskne podcenil publikum," vyzýval Johnny Depp novinárov a prítomných na tlačovke v San Sebastiane. V Európe Deppa neodmietajú, má tu údajne nakrúcať nový film, no voči skvelo spracovanej snímke Minamata a najmä osudom skutočných ľudí v skutočnom príbehu je bojkot Hollywoodu skutočne na zamyslenie.