11°
20.4.2024
Je to vonku! Harryho kniha už má dátum a NÁZOV hovorí za všetko!

Harry je na seba veľmi citlivý, neváha médiá žalovať

Aj keď sa údajne princ Harry (38) po skone starej mamy Alžbety II. a následnom prevzatí moci jeho otcom kráľom Karolom III., snažil oddialiť vydanie jeho memoárov, veľmi sa mu to nepodarilo. Dalo sa čakať, že vydavateľstvo nechce prepásť zisky z predaja knihy, a preto predbežne stanovili ideálny termín na ich uvedenie na trh ešte pred Vianocami. Napokon mierne ustúpilo, keď pripustilo posunutie termínu a aktuálne je to pevný dátum - 10. január 2023. Ktovie, či dovtedy predsa len z knihy nevypustia nejaké priveľmi háklivé pasáže na prianie princa Harryho, ktorý má obavy najmä z reakcie otca a brata.

​Na vydanie Harryho memoárov s názvom Spare (Náhradník) už iste nedočkavo čaká obrovský počet priaznivcov, ale aj neprajníkov panujúceho britského kráľovského rodu. Princ Harry je jeho čiernou ovcou, najmä po tom, keď pred tromi rokmi utiekol spolu s manželkou Meghan Markle (41) do  USA. Obývajú v kalifornskom Montecite luxusnú rezidenciu a podarilo sa im získať viaceré veľmi lukratívne zmluvy za mnoho milónov. Musia si ich však zaslúžiť aj svojou prácou a plniť z toho plynúce záväzky, čo sa im až tak veľmi nedarí. Jeden záväzok s vydavateľstvom Penguin Random House by mal princ Harry naplniť už zakrátko.

Vo štvrtok oznámilo vydavateľstvo, že "prelomová výpovedná publikácia" napísaná so "surovou neúprosnou úprimnosťou, plnou pochopenia, odhalenia, sebapoznania a ťažko získanej múdrosti o večnej sile lásky nad smútkom" vyjde 10. januára budúceho roku. Kniha s názvom Spare (Náhradník) symbolizuje postavenie Harryho, keď vyrastal na kráľovskom dvore ako tretí v poradí na trón, za svojím otcom princom Charlesom, teraz kráľom Karolom III., a starším bratom princom Williamom, teraz princom z Walesu. Na sociálnych sieťach sa po oznámení názvu jeho memoárov rozbehli komentáre s úvahami, ako ho vnímať. "Sila a pátos jedného slova," uviedol Peter Hunt, bývalý kráľovský spravodajca BBC News.

U Sussexovcov nič nové, napriek tomu, že si želali žiť slobodne ako bežní smrteľníci v USA, svoju finančnú slobodu si od odchodu z Británie zabezpečujú ohováraním kráľovskej rodiny:

​Na propagačnej webovej stránke, ktorá bola spustená vo štvrtok, vydavateľstvo uviedlo, že kniha vyjde okrem angličtiny aj v 15 ďalších jazykoch, pričom v španielčine má v názve aj doplnok Život v tieni. Vyjde aj ako audiokniha, ktorú nahovoril sám Harry. Ten ešte v júli 2021, keď vydavateľstvo vydalo spolu s ním tlačovú správu, že predpokladaný dátum vydania knihy bude koniec roka 2022, uviedol, že sa teší ako sa podelí o "správu z prvej ruky o mojom živote, ktorá bude presná a úplne pravdivá". V originále majú mať memoáre, ktoré Harry napísal so svojou manželkou Meghan až 416 strán. Buckinghamský palác uviedol, že oznámenie o knihe nebude komentovať. Časť výťažku z knihy pôjde na charitatívne účely.

Vydavateľ sa už pochválil titulnou obálkou očakávanej knihy z pera princa Harryho: