14°
Monika
7.5.2024
Takúto ostrú kritiku ešte nezažil! Za TOTO Brzobohatého zosmiešnil jeho skúsenejší kolega!

Sympatického hudobníka Ondřeja Gregor Brzobohatého (39) zväčša ako autora hudby verejnosť všeobecne uznáva. Vo svojej kreativite sa ale občas celkom netrafí do vkusu kritikov, ani časti verejnosti. Potvrdilo sa to aj počas koncertu Pocta Karlovi Gottovi. Ondřej si trúfol odkloniť sa od originálu slávnej Gottovej piesne "Kávu si osladím" natoľko, že to riadne schytal.

​Najuznávanejší spevák v našich končinách zostáva aj tri roky po skone naďalej na piedestále českej hudobnej scény. Beda tomu, kto by chcel niečo z majestátnosti božského Káju narušiť. Zrejme nechtiac sa to podarilo Ondřejovi Brzobohatému, keď si trúfol až nebývalo voľne zaranžovať obľúbenú pieseň Kávu si osladím. Zaspieval ju a zahral k tomu na klavíri tak, že skutočne len veľmi ťažko ju ľudia spoznávali.

Celkom natvrdo sa do Brzobohatého pustil uznávaný skladateľ Zdeněk Barták (68), ktorého jeho interpretácia Gottovej piesne priam "dvihla zo stoličky". "Ukážka toho, ako sa dá veľký šláger krásne zničiť. No je to umenie. Hold ego 'umelcajednoducho zvíťazilo...," vyjadril sa na sociálnej sieti s dešpektom k Ondřejovi Brzobohatému. On sám je autorom hitov ako Nenapovídej, Nonstop, Zůstaň a neodcházej, ale aj hudby k filmom ako Láska z pasáže, Discopříběh či Kamarád do deště. Svoju koncertnú činnosť ukončil v roku 1989 a odvtedy sa naplno venuje filmovej hudobnej tvorbe, pričom veľký úspech zožal hudbou k seriálu Zdivočelá země.

Hit Karla Gotta s názvom Kávu si osladím v podaní Ondřeja Brzobohatého si môžete pozrieť tu:

Námietky k interpretácii hitu Kávu si osladím od Ondreja Brzobohatého mali aj návštevníci koncertu na počesť Karla Gotta z radov laickej verejnosti. "Veľké sklamanie z Ondry. Jeho sebastrednosť ma dostala," nedával si servítky pred ústa jeden z jeho kritikov. "Príšerné, nepočuť slová, tak to vrieskanie  nedokážem identifikovať. A taká to bola krásna, čistá a dokonalá pieseň s nádhernou melódiou. Neprežila ego jedného egomana," ešte tvrdšie na Ondru zaútočil ďalší návštevník koncertu. Diplomatickejšie sa vyjadrila iná obdivovateľka piesní zlatého slávika. "Klavirista je zrejme dobrý, ale toto sa nepodarilo. Bola som na koncerte a veľa ľudí bolo z toho nepríjemne rozčarovaných," priznala, čo rezonovalo vo veľkej časti sklamaných návštevníkov.  Zdá sa, že pri veľkých hitoch platí, že menej je niekedy viac.

Ondřej s kolegom Ondrom Rumlom: