13°
Valér
18.4.2024
Najsmutnejší sľub Margitu jeho zosnulej Hanke Zagorovej! TOTO musí splniť!

Na Vianoce sa spolu so svojou milovanou manželkou Hankou Zagorovou (†75) vždy veľmi tešil operný spevák Štefan Margita (66). Už počas adventu mali sviatočne vyzdobený celý byt s viacerými stromčekmi. Patrila k tomu aj vôňa Hankou napečených vanilkových rožkov, ktoré Margita zbožňoval. Keď sa Hanka koncom augusta navždy odobrala z tohto sveta, už vtedy vedel, že to bude pre neho na tieto Vianoce veľmi ťažké.

​Týždne po pohrebe manželky sa Štefan Margita stránil verejnosti aj rozhovorov. Neprišiel ani 28. októbra na Pražský hrad prevziať pre Hanku z rúk prezidenta štátne vyznamenanie. Namiesto seba tým poveril jej blízkeho kolegu Karla Vágnera. Pravdou je, že Margita mal vtedy predstavenie v opere vo Washingtone. Prácou chcel  zahnať bolestné myšlienky na Hanku. Už v októbri sa pre Český rozhlas vyjadril, že sa obáva emócií počas Adventu a Vianoc. "To bude ťažké. U nás už v novembri bolo niekoľko stromčekov, ktoré som staval, a Hanka vždy chcela, nech ich večer rozsvietim. Tento rok nebudem stavať nič. Nemám na to," priznal sa smutný operný spevák.

Vianoce a prípravy na ne boli počas 30-ročného vzťahu s Hankou jednou z jeho najšťastnejších chvíľ v roku. Teraz ich bude, žiaľ, tráviť bez nej a vynechá veľa zvyklostí, ktoré vždy dodržiavali. "Urobil som len malú výzdobu, čo by Hanka asi ocenila. Vonkajšie, čo sme robili predtým, nerobím. Nie je pre nikoho. Je to samozrejme smutné, prvé Vianoce po tridsiatich rokoch bez nej," zveril sa nešťastný vdovec v relácii Život ve hvězdách a priznal aj to, že musí dodržať jeden sľub."Všetko, čo tu je, zariaďovala ona. Sľúbil som jej, že doma nebudem nič meniť, nie je dôvod to meniť, pretože tým pádom je Hanka tu," podotkol s nostalgiou, prečo rád sľub splní.

Vypočujte si duet Svítíš mi v tmách manželov Hanky a Štefana:

"Keby tu bola, tak tu bude už cítiť vôňu rožkov, čo napiekla. Do Vianoc by sme to určite všetko zjedli a potom by piekla znovu," spomína na krásne chvíle, ktoré sa už, žiaľ, nezopakujú. "Už to chcem mať za sebou. Budú to iné Vianoce, zemiakový šalát nebude rovnaký, kapustnica nebude rovnaká, nebudú rožky a nebude tá krásna atmosféra. Ale prestriem pri stole, samozrejme, pre Hanku a budem spomínať. Ja dúfam, že sa na nás pozerá a že je šťastná," konštatoval Štefan Margita ešte stále plný spomienok na lásku svojho života.

Štefan Margita zaháňa smútok za Hankou najmä prácou a koncertami: