13°
29.4.2024
To snáď nie! Vondráčková priznala problémy so srdcom, musí byť pod dohľadom lekárov!

Náhly skon Hanky Zagorovej (†75) sa dotkol mnohých jej kolegov z hudobnej brandže. Speváčka Helena Vondráčková (75) je jej rovesníčkou a na československej hudobnej scéne sa stretávali veľmi často už od šesťdesiatych rokov minulého storočia. Aj preto sledovala s veľkou empatiou jej boj so ťažkými zdravotnými problémami. Do poslednej chvíle Hankinho života ju povzbudzovala a verila, že sa nevzdá, aby ďalej tešila ľudí jej pesničkami. Ale iste si Helena uvedomuje, aký krehký môže byť život od istého veku, keď už majú mnohí so zdravím problémy. Na prekvapenie všetkých, ani ona nie je výnimkou.

​Navonok pôsobí Helena Vondráčková napriek svojmu veku veľmi dobre a zdravo. Mnohé aj oveľa mladšie ženy obdivujú a aj jej závidia pevnú štíhlu postavu a mladistvú tvár. Nemá to zadarmo, stará sa o seba príkladne už roky. Je stále veľmi aktívna, na koncerty sa najradšej dopravuje lietadlom, ktoré vlastnia s manželom Martinom Michalom (63), ktorý je aj jeho pilotom. Na pohľad nikto nespozná, že je o dvanásť rokov mladší, ako Helena. Je pre ňu veľkou oporou už dlhú dobu. Mnohé záležitosti rieši za ňu ako jej manažér, lebo jej chce dopriať čo najviac pohody, aby sa mohla sústrediť na spev. A ako teraz vyšlo najavo, sú na to aj zdravotné dôvody, píše portál Extra.cz.

Ako uviedol Vondráčkovej hovorca Luboš Procházka, práve tie jej bránili prísť osobne na zádušnú omšu za zosnulú Hanku Zagorovú do pražského kostola, keď citoval jej slová. "Z dnešnej zádušnej omše som sa telefonicky Štefanovi Margitovi ospravedlnila zo zdravotných dôvodov. Budem ale na diaľku s ním a s Hankou, ktorú som mala veľmi rada a boli sme v kontakte až do posledných dní pred jej nečakaným odchodom. Podporovala som ju v boji s jej zdravotnými problémami a verila som, že ich prekoná. S jej odchodom sa ťažko zmierujem a bolí to," stálo v jej vyjadrení k rozlúčke s blízkou kolegyňou.

Helenka vždy prekypovala energiou, o svojom tajomstve mladistvého vzhľadu prezradila niečo málo v dávnejšom rozhovore:

​Samozrejme svojím vyjadrením o jej zdravotných problémoch vyvolala Vondráčková otázky, o čo ide. Naveľa priznala, že má problémy so srdcom. "Urobím maximum pre to, aby som bola v poriadku," dodala k tomu. Jej manžel povedal k jej zdravotnému stavu aj trochu viac. "Helenka je teraz pod stálou lekárskou kontrolou. Vystupovať môže, ale musí sa vyvarovať stresu a fyzickej námahe. Preto sa dnes tiež zo zádušnej omše ospravedlnila. Čakajú nás ešte dve vystúpenia a potom máme naplánovanú dovolenku, takže na nej si Helenka určite odpočinie a naberie sily," prezradil, ale odkedy a do akej miery jeho manželku trápi srdce, neuviedol. Azda to nebude také vážne, keď môže koncertovať, čo už Zagorovej lekári, žiaľ, posledný rok zakázali.

Helenu správa o smrti kolegyni Hanky Zagorovej nesmierne zarmútila: