11°
Danica, Dana
16.4.2024
Smutné odhalenie posledných dní Zagorovej! Jej manžel prosil, aby sa to utajilo!

Dôkazom toho, aká silná vie byť láska, je aj postoj operného speváka Štefana Margitu (66), ktorý miloval svoju nebohú manželku Hanku Zagorovú (†75) natoľko, že pre ňu počas ich 30 rokov trvajúceho manželstva urobil snáď všetko, čo jej videl na očiach. Bol s ňou v dobrom aj zlom. Posledné dva roky boli pre neho ale naozaj veľmi veľkou skúškou. S Hankou to od covidu, ktorým sa nakazila na koncerte, išlo po zdravotnej stránke rýchlo dolu vodou, ale Štefan to nevzdával. Aj počas jej poslednej hospitalizácie po kolapse iste dúfal, že bude na tom zas lepšie, aj keď priznal, že je to s ňou veľmi vážne.

​Namiesto toho, aby tak, ako po minulé roky, trávila Hanka Zagorová so Štefanom Margitom pár týždňov v Malage, kde majú apartmán, zostali po prvýkrát v Prahe. Odísť tam im nedovoľoval Hankin zdravotný stav, kvôli ktorému musela byť pod neustálou kontrolou lekárov. Ona sama sa ale snažila byť optimistická a tvrdila, že sa cíti lepšie. "Je mi naozaj o dosť lepšie. Musím to zaklopať. Teraz, keď nebolo tak horúco, sme dokonca chodili so Štefanom okolo domu i na prechádzky," zverila sa začiatkom júla Blesku speváčka, ktorá by sa ale najradšej videla v Malage. Vlani v júli, potom, čo sa nechali proti covidu zaočkovať, si tam ešte obaja užívali leto, po príchode do Prahy Hanku čakala koncertná šnúra k jej 75. narodeninám. Tá sa však už pre jej náhlu slabosť ale uskutočniť nemohla.

Lekári koštatovali, že to súvisí s postcovidom a s jej chronickou chorobou krvi, neskôr sa pridružili aj ďalšie problémy s osteoporózou, keď sa jej veľmi ľahko lámali kosti a musela nosiť aj oporný korzet. Po viacerých nebezpečných kolapsoch sa musela dávať Hanka do poriadku v nemocnici. Tak to bolo aj poslednýkrát, keď sa to Štefan rozhodol utajiť. Zrejme vedel, že tentokrát je tu skutočne veľmi vážne.

Hanka bola celý život veľká optimistka, ako aj pred pár rokmi povedala pre TV JOJ:

​"Veľmi vás prosím, nepíšte o tom, že Hanka je opäť v nemocnici. Je to vážne a obaja teraz potrebujeme hlavne pokoj. Ona aj ja," zareagoval s naliehavou prosbou zlomeným hlasom operný spevák na telefonát z Blesku. "Dáte to do novín a hneď sa nám ozývajú tisíce ľudí. A verte, že už je toho na ňu naozaj veľa," vysvetľoval, pričom bolo jasné, že je to s jeho manželkou vážne. "Predstavte si, ona stále verí, že v septembri poletíme do Malagy! Držte nám palce," dodal s aspoň malou iskričkou nádeje.

Štefan zverejnil aj poďakovanie za podporu po skone jeho milovanej:

Informáciu vtedy Blesk skutočne neuverejnil, ani získané fotografie spred nemocnice. "Veľmi, veľmi ďakujem, a Hanke hneď poviem, akí ste skvelí," potešil sa vždy zdvorilý Margita, keď mu sľúbili diskrétnosť. Je naozaj obdivuhodné, že na verejnosť nič nepreniklo napriek tomu, že po ďalšom kolapse ležala speváčka v Ústave hematológie a krvnej transfúzie viac ako dva týždne. Doteraz zronený Margita, ani nikto iný neposkytol žiadne detaily o tom, čo sa udialo, aj preto zostali mnohí jej kolegovia, ako aj fanúšikovia správou o jej náhlom skone  zaskočení. Jej pozemská životná púť, na ktorej ju posledných tridsať rokov verne sprevádzal jej manžel, sa skončila, hoci ona sama ešte v septembri počítala nielen s jej milovanou Malagou, ale aj s premiérou muzikálu Biograf láska, a októbri chcela dokoncať nahrávať nový album. Odišla priskoro a nečakane...