20.4.2024
Spevák veril, že dokáže lietať, teraz bude 30 rokov sedieť za sexuálne zneužívanie a obchod s bielym mäsom!

Patril medzi najäčšie hviezdy 90. rokov a jeho hit I believe I can fly zbožňoval asi každý. Žiaľ, svoju slávu aj nechutne zneužíval a teraz mu za to súd vystavil trpký účet. Spevák R. Kelly (54) bol v stredu odsúdený na 30 rokov väzenia po tom, ako bol minulý rok na federálnom súde v Brooklyne uznaný vinným vo všetkých bodoch obžaloby z vydierania a obchodovania so sexom.

​Pred vynesením rozsudku predstúpilo pred súd sedem Kellyho obetí, aby sa podelili o svoje svedectvá a prehovorili priamo k svojmu zneužívateľovi, píše portál RollingStone. "Som zástupkyňou každej ženy, chlapca, dieťaťa, muža, ktorých ste kedy postihli svojimi poľutovaniahodnými, nevysvetliteľnými činmi, a s týmto vás opúšťam, Robert Sylvester Kelly," povedala Kellymu istá Angela, ktorá vypovedala aj počas procesu. "Využili ste svoju slávu a moc na to, aby ste pripravovali neplnoletých chlapcov a dievčatá na vlastné sexuálne uspokojenie," dodala. Ďalšia obeť to povedala za všetky: "Mnohí z nás čakali na tento deň."

"Si násilník, si bez hanby, si odporný a si sebecký. Dúfam, že pôjdeš do väzenia do konca života," povedala žena, ktorá si neželala byť menovaná. Už je jasné, že doživotie to nie je, no pri Kellyho veku to tak hravo aj byť môže. Jeho právnička Jennifer Bonjean pri žiadosti o zhovievavosť sudkyni povedala, že spevák strávil detstvo vo "veľmi chaotickej" domácnosti, kde bol aj sexuálne zneužívaný. Obhajkyňa tiež Kellyho označila za "hudobného génia".  Samotný spevák odmietol spraviť vyjadrenie na svoju obhajobu.

Pripomeňte si Kellyho najväčší hit:

Sudkyňa Ann Donnelly poslala speváka do väzenia na 30 rokov, čo je o päť rokov viac, ako bola minimálna hranica požadovaná prokurátorom. "Tieto zločiny boli cielené a starostlivo naplánované a pravidelne vykonávané takmer 25 rokov. Učili ste ich, že láska je zotročenie a násilie," povedala Donnelly obžalovanému.

Kellymu hrozilo minimálne 10 rokov väzenia, ale aj potenciálne doživotie za mrežami. V zápisnici zo začiatku tohto mesiaca prokurátori uviedli, že spevák si za desaťročia sexuálneho zneužívania a vykorisťovania žien a neplnoletých dievčat, zaslúži minimálne 25-ročný trest, ak nie viac. Kellyho právnička to odmietla s tým, že primeraný trest je menej ako 14 rokov. Zo sexuálneho zneužívania ho obvinilo viacero žien, neraz mladučkých tínedžeriek. V roku 1994 sa nezákonne oženil so speváčkou Aaliyah, keď mala 15 a on 27 rokov,  manželstvo bolo o niekoľko mesiacov neskôr anulované. V roku 2002 obvinený z detskej pornografie, ale následný súdny proces sa skončil rozsudkom o nevine. Tentokrát už trestu neunikol.