10°
20.4.2024
Pocta Gottovi: Jeho dcéra Charlotte vyšla na pódium a po TOMTO sa ľudia neubránili slzám!

Po niekoľkých odkladoch sa v pražskej O2 aréne konečne uskutočnil spomienkový megakoncert Pocta Karlovi Gottovi. Postupne prichádzalo na pódium okolo šyridsať českých aj slovenských spevákov, aby interpretovali majstrove nesmrteľné pesničky. Takto si to vraj zhruba predstavoval aj zosnulý Zlatý slávik. Hneď na začiatku programu sa všetci z publika postavili a mohutným potleskom vzdali majstrovi hold. V prvom rade bolo vidieť okrem vdovy Ivany Gottovej (46) aj bossa českého showbiznisu Karla Janečka, ale aj Karla Vágnera, Blanku Matragi i Olgu Malířovou Špátovou, režisérku filmu Karel.

​Po úvodnom potlesku sa rozozvučali prvé tóny piesní, ktoré preslávili Karla Gotta a stali sa už evergreenmi. Zazneli hity ako Lady Carneval, Choď za štěstím, Je jaká je a mnohé ďalšie. Nechýbal snáď ani jeden známy spevák v krajine. Milým prekvapením bolo vystúpenie Gottovej dcéry Charlotte Elly s piesňou Zvonky šťastia. Zaspievala ju spolu s Darou Rolins, ktorá sa, na rozdiel od originálu, chopila partu Karla Gotta, zatiaľ čo tú jej časť zaspievala jeho dcéra. Bol to mimoriadne dojímavý moment a mnohí sa neubránili slzám.

Programom sprevádzal moderátor Libor Bouček a špeciálnym hosťom bola Jiřina Bohdalová. Súčasťou porgramu bolo aj slávnostné odovzdanie šeku na podporu výskumu v oblasti lymfómu a leukémie, ktorými trpel aj Karel Gott. Je to gesto vďaky od vdovy Ivany, ktorá lekárom vďačí za niekoľkoročnú náročnú starostlivosť o jej manžela. Podujatie tak malo aj charitatívnu podobu a slúži aj vyššiemu cieľu v prospech pacientov s týmito diagnózmi, hoci obrovské peniaze zarobila na akcii aj samotná Ivana. "Som rada, že sa podarilo uskutočniť aj toto manželove prianie. Po úspešnom vydaní jeho autobiografie Má cesta za štěstím a premiére celovečerného dokumentu Karel, je tento koncert ďalší z projektov, ktoré ešte za svojho života sám načrtol a my sa snažíme jeho predstavu čo najlepšie splniť," vyznala sa vdova po Karlovi a niet pochýb, že by sa mu výsledok páčil.

Charlotte vystúpila napódiu spolu s Darou Rolins s piesňou Zvonky štěstí:

Sociálne siete v nedeľu večer zaplavili videá a vyznania ľudí z publika, ovácie nemali konca. Dojatá vdova sa nezabudla po programe poďakovať: "Z celého srdca ďakujem všetkým, ktorí ste v nedeľu spolu s nami prišli do O2 Arény zaspomínať na môjho manžela, nášho milovaného Karla. Verím, že celý večer so zaujatím sledoval a tlieskal spolu s vami, divákmi, všetkým svojim báječným kolegyniam a kolegom, a bol nadšený z tej úžasnej, nezabudnuteľnej atmosféry, ktorú ste vy všetci vytvorili. Veľmi ďakujem nielen všetkým umelcom za perfektné výkony, ale tiež skvelému, super profesionálnemu tímu, ktorý všetko starostlivo a nádherne pripravil! Vaša Ivana".

Ivana poďakovala fanúšikom jej manžela za ich priazeň prostredníctvom sociálnej siete:

Príspevok, ktorý zdieľa Karel Gott Agency (@karelgottagency)

Všetko prebehlo bez chybičky a ešte dnes, v pondelok, sa odohrá druhý, identický koncert. Oba boli úspešne vypredané napriek vysokej cene za lístky. Len najstaršia Gottova dcéra má na svoju macochu Ivanu ťažké srdce, že ju na tento otcov spomienkový koncert nepozvala, čo je ale vzhľadom na ich vzťahy celkom pochopiteľné.