12°
Svetozár
16.5.2024
Takto si veľký návrat nepredstavoval! Stačilo fotenie s fanúšikmi a česká spevácka hviezda chytila covid!

Vlani po smutnej udalosti, keď po zákernej chorobe zomrel jeden zo slávnych bratov Nedvědovcov, František († 73), nastali v rodine spory kvôli autorským právam a peniazom za tantiémy. Syn Jana Nedvěda (75), Jan Nedvěd mladší (51) sa postavil na jeho stranu, aj keď sa po nezhodách úplne odcudzili. Hnevalo ho, že sa spochybňovalo výlučné autorstvo jednej z ich najslávnejších piesní - Stánky. František Nedvěd údajne začiatkom roku 2020 požiadal Ochranný zväz autorský (OSA) o spoluautorstvo. Dovtedy sa ako autor hudby a textov uvádzal výlučne jeho brat Jan. "Často o tom hovoril, preto sa to tiež rozhodol riešiť s OSA. Ale neviem, ako to dopadlo," potvrdil pre Blesk Františkov najstarší syn. OSA platí oveľa viac peňazí za autorstvo skladieb, ako za ich interpretáciu.

​Na obhajobu otca volil Jan Nedvěd mladší pomerne ostrý tón. "To, že niekto spochybňuje autorstvo piesní môjho otca, považujem za veľkú drzosť!" ohradil sa namiesto Honzu staršieho. "Autorom najväčších hitov môjho otca a strýka, ako sú Stánky,  Růže z papíru či Valčíček, je - a to je do budúcnosti nemenné - výlučne môj otec, Jan Nedvěd! Strýko František zložil len pár piesní. On bol skrátka výborný interpret, ale nie veľký autor," tvrdil Honza, ktorý mal svojho strýka inak rád a oceňuje, ako bol na rozdiel od jeho otca veľmi rodinne založený. "Toto je asi prvý raz, keď je lepšie, že je otec dlhodobo zavretý vo svojom dome v Čerčanoch a o ničom, čo sa píše a hovorí, vlastne nič netuší. Dostalo by ho to celkom iste do hrobu...,"  zdôraznil dotknutý syn Jana Nedvěda.

Odvtedy sa zrejme všetko urovnalo a synovia bratov Nedvědovcov začali dokonca spolu koncertovať. A nielen to, Honza sa po rokoch strávených v izolácii rozhodol s nimi aj vystupovať. Ale už po prvom koncerte, žiaľ, ochorel. "Divák ho nakazil covidom. Priťažilo sa mu tak, že sa dusil," potvrdil jeho syn pre eXtra.cz. Ale zo samotného predstavenia boli on aj jeho bratranec nadšení. "Bolo to úžasné, ľudia boli dojatí a Honzovi to vlialo energiu do žíl," rozplýval sa Jan aj František. "Jediný problém nastal preto, že v sobotu bolo v krčme, kde malo byť päťdesiat ľudí, ich nakoniec asi trikrát viac a nedalo sa tam pohnúť. Všetci sa chceli s otcom odfotiť, tak, žiaľ, od jedného z nich chytil covid," dodal syn Honzu Nedvěda a opísal bližšie, čo sa potom s otcom dialo.

Po tomto koncerte ochorela cela rodina hudbníkov:

"Mal som veľké nervy. Sestra mi zavolala, že sa aj dusil. Z toho ma zamrazilo, pretože v jeho veku to nie je žiadna sranda. Navyše bol roky zavretý doma, nemal imunitu, takže ma to naozaj vystrašilo," pokračoval a dodal optimisticky: "Je plno zaočkovaný a vyzerá to dobre. Aj keď z vlastnej skúsenosti viem, že s covidom je to ako na hojdačke a zdravotný stav sa mení, ale verím, že tie vakcíny budú mať zásadný vplyv a pomôžu".

Honza sa na Instagrame zveril fanúšikom s trápením s covidom, zároveň apeluje, aby chorí nechodili na spoločenské akcie:

Príspevok, ktorý zdieľa Jan Nedvěd (@honza_nedved_ml)

Aj kvôli vypredanému koncertu, ktorý sa má konať 26. mája v Prahe, by bol rád, aby bol otec už v poriadku. "My tie vystúpenia nazývame Honza Nedvěd mladší a František Nedvěd mladší s tým, že možno príde aj otec. Tým mu dávame slobodu, že keby mu v ten deň nebolo dobre, môže sa rozhodnúť, že nepôjde. Alebo pôjde s nami všetky koncerty. Záleží iba na ňom. Nebude to preňho povinnosť, bude mať slobodu v rozhodovaní," uzavrel syn, ako šalamúnsky to vyriešili a pripravili tak pre divákov v podstate stále chvíľku napätia. Podstatné je ale najmä to, aby sa žijúca legenda dokonalo vystrábila z choroby.