26°
29.4.2024
TOTO je nová pieseň Mira Žbirku! Krásne momentky so synom a dojímavý text!

Miro Žbirka odišiel priskoro. Mnohí sa tomu stále vzpierajú uveriť, ako môže tento večný "nemoderný chalan" už zrazu nebyť. Zabila ho na pohľad "obyčajná" choroba, zápaľ pľúc. V jeho prípade, žiaľ, opakovaný, v poslednom prípade spojený aj s neupresnenou rezistentnou baktériou. Meky ale zrejme bol pripravený na všetko, aj preto po sebe nechal mnohé pokyny, ktoré jeho milujúca manželka Katka bude postupne realizovať.

​Už v roku 2020 Meky avizoval, že nový album je na ceste. Nikam sa však neponáhľal. "Mám čas, to je krásne, že ma nikto nenaháňa," odpovedal vtedy redaktorke Topstaru na otázku, kedy by album mohol byť hotový. Ako je ale zrejmé z aktuálneho vyjadrenia Mekyho manželky Kateřiny, Meky to predsa len stihol.

Posledné nahrávky dokončil ešte koncom októbra, produkciu albumu zveril do rúk synovi, muzikantovi Davidovi (27), ako píše portál Headliner.cz. "David sa medzitým rozvinul ako hudobník a veľa sme o tom spolu hovorili. Rád počúvam jeho pripomienky v duchu tej vety, že v populárnej hudbe sa starší učia od mladších," vyjadril sa ešte začiatkom roka Meky k vzniku jeho 15. albumu.

Vypočujte si najnovšiu skladbu Mekyho Žbirku, v duete so synom:

Ako jediný z troch detí Mira sa najmladší David oddal hudbe naplno "Myslím, že zo začiatku bola snaha ma trošku motivovať, že ako ty nemusíš robiť hudbu, nemusíš robiť to isté, čo otec, ale od toho sa už upustilo, myslím, že to už vzdali, pretože ja to robiť musím, rovnako, ako otec," hovorí David v úvode novej pesničky jeho otca, z ktorej je duet otca a syna.

​Pesnička s názvom Nie si sám bola vonku len sotva deň a už mala zhruba 30 tisíc zhliadnutí. Veselý klip plný momentiek zo života Mira s jeho synom Davidom je s ohľadom na predčasný skon speváka veľmi dojímavý. Nehovoriac o texte. "Dávno už viem, že chodím ako tieň, som čudný tvor, tak zachráň ma skôr, než sa rozplyniem, kdesi v tmách," spieva Meky hneď v úvodnej vete a akoby z tých slov bolo cítiť akúsi predtuchu. Pesnička je hudobne veselá, vizuálne trpko-dojímavá a textovo silná, s jasným odkazom. Meky bol jednoducho majster svojho umenia.