15°
Hermína
6.5.2024
Meky zomrel pred štyrmi mesiacmi, jeho manželka teraz odtajnila veľkú vec!

Ešte pomerne krátko pred svojím predčasným skonom mal Miro Žbirka (†69) veľké plány. Vo svojom štúdiu dokončil nový album a myslel už aj na koncerty k svojim sedemdesiatinám. To všetko už ale, žiaľ, nestihol zrealizovať. V manželke a synovi mal, na veľké šťastie jeho fanúšikov, obrovskú podporu. Obaja sa rozhodli, že budú pokračovať v realizácii jeho predstáv, a tak sa môžu fanúšikovia tešiť nielen na nový album, ale aj veľkolepé koncerty.

"Na koncerty sa veľmi tešil. Chcem mu splniť sen, takže ich urobíme ako spomienkové. Jedinou zmenou bude, že pred pódiom nebude prestretý stôl, ako plánoval," prezradila vdova Katka Žbirková (55). Jeho jediný syn David (27), ktorý žije v Londýne, kde hrá so svojou skupinou Sunnbrella, sa zas stará o konečnú podobu posledného otcovho albumu a jeho uvedenie na trh v priebehu roka.

"Robíme, ako že je," zverila sa ešte krátko po smrti manžela Katka Žbirková, ktorá sa rozhodla naďalej spravovať Mekyho sociálne siete, aby zachovala jeho odkaz. Niektoré príspevky píše ona, iné ich syn a niekedy sa pridá aj vydavateľstvo. "Ja som sa o to vlastne starala od začiatku, takže to nie je tak, že by tam nejako visel, on bol taký idealista, takže keď chcel, aby tam niečo bolo, tak mi to povedal a naformuloval a ja som to tam dala. Takže to teraz žije ďalej. A myslím si, že tí fanúšikovia to vzali dobre," konštatuje spokojne. Aj preto, že je neustále aktívna, jeho odchod znáša lepšie, ako keby na neho len spomínala v osamotení.

Meky bol a bude legenda, s jeho priskorým odchodom sa nedá tak ľahko zmieriť:

"Musím povedať, že on mi zanechal toľko úloh, že ja mám každý deň pocit, že je stále tu, a že ma úkoluje. Mám toho toľko, že nemám veľa času na to myslieť, nie je tam vlastne žiadne prázdno. Zatiaľ nenastalo. Či nastane niekedy v budúcnosti, to nemôžem vedieť," odhalila vdova ako na tom je. Má už aj plnú hlavu starostí so spomienkovými koncertami k jeho nedožitému jubileu, ktoré sa majú konať na jeseň v Prahe, Bratislave a Londýne pod názvom Pocta Mirovi Žbirkovi 70. Zaznejú na nich jeho legendárne piesne a veľké hity, ktoré zahrajú a zaspievajú zatiaľ neupresnené hviezdy súčasnej českej a slovenskej hudobnej scény. "Mená účinkujúcich budeme odhaľovať postupne, s niektorými ešte rokujeme," informovala Blesk Kateřina Žbirková.

Vonku sú termíny a miesta koncertov:

Príspevok, ktorý zdieľa Miro Zbirka (@mirozbirka)

V Prahe sa má uskutočniť koncert v októbri 2022 tak, ako si to predstavoval aj zosnulý hudobník sám. "Dokonca aj playlist zaznie taký, aký si naplánoval," povedala pre Českú televíziu aktívna Kateřina, ktorá mu robila počas života aj manažérku. Na rozdiel od neho bola vždy pragmatická, a tak sa známy idealista rád zveril do jej rúk pri organizovaní a zabezpečovaní koncertov a jeho hudobnej tvorby pre verejnosť. Vo všetkom si veľmi dobre rozumeli. "Boli sme na rovnakej vlne, radi sme sa pozerali na rovnaké filmy, smiali sme sa na rovnakých veciach," prezradila tajomstvo ich dokonalej spolupráce a spokojného, 35 rokov trvajúceho, manželstva. To sa skončilo s Mekyho predčasným odchodom na druhý svet 10. októbra, keď sa mu stal osudným zápal pľúc a akási rezistentná baktéria.