27.4.2024
Mekyho syn odletel za oceán! TAKTO sa vyrovnáva so stratou otca..?

Smútok po odchode svojho milovaného otca Mira Žbirku († 69) chce zrejme odohnať jeho syn David (27) koncertovaním v USA. Tam mal už ešte pred touto smutnou udalosťou naplánové koncertné turné so svojou skupinou Sunnbrella. S kapelou vystúpi 6. decembra v New Yorku, 9. decembra v San Diegu a 10. decembra v Los Angeles. Iste by mu to odsúhlasil aj jeho zosnulý otec, ktorý si neželal, aby za nám niekto smútil, ako na kare prezradila jeho manželka Katarína (54).

Populárny hudobník a spevák Meky Žbirka bol iste veľmi rád, že jeho syn David ide v jeho šľapajách, ako jediný z jeho potomkov. Aj svoju dcéru Lindu (31) chcel spočiatku priviesť na dráhu speváčky, ale počiatočné pokusy časom zanechal. Zrejme sa v tejto úlohe necítila práve najlepšie, je známe, že priam neznáša publicitu a zmenila si na sociálnych sieťach aj priezvisko na Hofmanová. No David otcovu túžbu po dedičovi talentu napĺňa vrchovato. Aj posledný album zosnulého Mekyho má v rukách práve on.

David bol po skone svojho milovaného otca, pochopiteľne, veľmi zronený. Na svojej stránke na Facebooku deň po jeho úmrtí 10. novembra opísal, ako ťažko znáša otcov odchod. "Včera som prišiel o otca. Nikto ma neinšpiroval viac ako on. Skutočná legenda v každom zmysle slova. Slovami nedokážem popísať, ako veľmi mi bude chýbať, a tak som vytvoril playlist mojich najobľúbenejších piesní od neho, aby som si ho pripomenul," zveril sa David svojim sledovateľom. Aj po otcovom pohrebe sa rozhodol rozlúčiť sa s ním po svojom v súkromí u nich doma v otcovej pracovni spolu s kamarátom.

Vypočujte si jednu z piesní Mekyho syna:

"Takto dnes o tretej ráno skončila naša rozlúčka u nás doma," komentoval na sociálnej sieti David krátke video, ktoré nakrútil v otcovej pracovni. Zatiaľ čo on precítene hrá na gitare, jeho priateľ bubnoval na bicie a obaja naplno prežívali Mekyho piesne. Na videu bolo vidieť, že steny pracovne lemujú police s knihami, nechýba tam ani gramofón a množstvo gitár na stojanoch. To bola Mekyho svätyňa, kde sa cítil z domu najlepšie a trávil tam mnohé hodiny pri tvorbe a skúšaní. David tam iste za ním veľmi rád chodil a inšpiroval sa. Posledné roky však žije zväčša v Londýne.

Príspevok, ktorý zdieľa Sunnbrella (@sunnbrella)

"Tak by to chcel, žiadny plač, hrať a hrať, hudba lieči. Pomáha to aj mne. Som si istý, že je na teba v nebíčku hrdý. Syn David, skvelý hudobník to potiahne ďalej. Skvelý dar v rodine Mekyho a Katky. Úžasné pozdravy do muzikantského neba. V tomto hraní je síce veľká bolesť, ale aj nádej...," napísal jeden z fanúšikov v komentári k rozlúčkovému videu, ktorý zverejnil na sociálnej sieti David a zhodujú sa s ním aj iní Mekyho priaznivci. Talentovaný Žbirkov syn má veľmi sympatický vzhľad, holduje pomerne odviazanému štýlu obliekania a nosí dlhé vlasy. Podobne ako otec, šíri aj on hudbu s láskou a vášňou. V podobnom duchu budú iste aj jeho koncerty so skupinou Sunnbrella.