19.4.2024
To snáď nie! Po ťažkom covide a problémoch s krvou priznala Zagorová ďalšie vážne trápenie!

Speváčke Hane Zagorovej (75) rozhodne patrí obdiv za jej húževnatosť. Po vyše roka trvajúcich problémoch po ochorení na covid, ktoré vyústili koncom októbra do kolapsu, začala po návrate z nemocnice, kde sa liečila, takmer hneď s prácou. Zúčastnila sa na nakrúcaní Silvestra a teraz nahrala aj duet Christmas s víťazom ankety Český slávik, Marekom Ztraceným, ktorý by mal mať premiéru 28. novembra. Bolo to však pre ňu veľmi náročné, priznala totiž ďalšie zdravotné problémy.

Ešte stále má zrejme obľúbená speváčka Hana Zagorová v pláne vystúpiť na svojom vianočnom koncerte v pražskej Lucerne. Zatiaľ nič neavizovala o jeho zrušení, aj keď informácia o jej problémoch pri nakrúcaní dueta s Marekom Ztraceným vyznela znepokojujúco. Videoklip s absolútnym tohtoročným víťazom Slávika musela nakrúcať speváčka so zaťatými zubami, no pre Mareka to jednoducho chcela spraviť. "Trpím strašne, ale naozaj len kvôli nemu, pretože mám nalomené tri stavce, takže je to výborné a mala by som byť v posteli. Ak ma uvidia páni profesori, tak sa naozaj veľmi hnevať," priznala Zagorová s dávkou sebareflexie v magazíne Showtime.

Čo sa udialo, že má Hanka nalomené stavce, však neprezradila. Je možné, že to zapríčinil pád v súvislosti s jej ochorením krvi a sklonom ku kolapsom. Nedostatok kyslíka v krvi, ktorej chýbajú červené krvinky v dostatočnom množstve na jeho viazanie a prenos, spôsobuje ľahko aj mdloby. Zagorová touto diagnózou trpela od mladosti až do doby, keď jej pomohol liečiteľ. Covid jej však chorobu vrátil späť. Kedy došlo k zraneniu  taktiež neprezradila. "Všetko ma bolí. Už je všetko zle," posťažovala sa po dokončení videoklipu s vianočnou tematikou. A to by mala mať zakrátko svoj vianočný koncert v Lucerne.

Zaspievajte si spoločne s Hankou pieseň s aktuálnou témou s názvom Zima, zima, zima:

Pred nedávnom Hanka nakrúcala aj televízny silvestrovský program spolu s ďalšími spevákmi a umelcami. Má ísť o retronávrat do dôb, keď ho po tri roky úspešne uvádzal legendárny Vladimír Menšík. Tento nápad vraj skrsol v hlave tohtoročnej jubilantky, deväťdesiatročnej Jiřiny Bohdalovej. Zagorová pri tom nemohla chýbať, na tie časy si dobre pamätá aj ona. Kontakt s publikom ju vraj nabíja veľkou energiou, ktorú odovzdáva späť prostredníctvom pesničiek. Musí byť však fit, čo podľa jej slov rozhodne aktuálne nie je. Ako sama priznala, mala by sa liečiť doma v posteli.

Napriek zdravotným problémom nestráca Hanka chuť do života a do práce, s úradujúcim českým Slávikom, Marekom Ztraceným naspievala spoločnú vianočnú pieseň:

Zagorová zrejme ešte stále verí, že sa do konania koncertu v Lucerne bude cítiť fit v dostatočnej miere na to, aby ho mohla odspievať, pričom počas dvoch hodín takmer z pódia neodchádza. "Lucerna je pre Hanku vždy vysilujúca, aj keď je fit, tak teraz je potrebné, aby bola už poriadne rozbehnutá," tvrdí jej manažér a líder kapely BoomBand! Jiří Dvořák. Jej manžel Štefan Margita nevidí v možnom zrušení vianočného koncertu nič zlé. "Keď je najhoršie, som zástancom toho, aby sa vystúpenie zrušilo. Preložené predstavenie napácha podľa môjho názoru menšiu škodu ako zlý výkon. Ten už vám potom nikto nezmaže," podotkol Margita prednedávnom pre iDnes.cz . Ale v skutočnosti Hanka preložiť koncert, keďže je vianočný, nemôže, dá sa jedine zrušiť. Zakrátko sa bude musieť speváčka definitívne rozhodnúť ako s koncertom naloží.