25°
29.4.2024
Zásadná správa pre Mekyho fanúšikov! Jeho manželka novinkou všetkých veľmi potešila!

Miro Žbirka odišiel priskoro. Mnohí sa tomu stále vzpierajú uveriť, ako môže tento večný "nemoderný chalan" už zrazu nebyť. Zabila ho na pohľad "obyčajná" choroba, zápaľ pľúc. V jeho prípade, žiaľ, opakovaný, v poslednom prípade spojený aj s neupresnenou rezistentnou baktériou. Meky ale zrejme bol pripravený na všetko, aj preto po sebe nechal mnohé pokyny, ktoré jeho milujúca manželka Katka bude postupne realizovať.

Nie je veľa spevákov, ako bol Bratislavčan Miro Žbirka, ešte menej ich je v našich končinách, či dokonca sa dá smelo povedať, že taký, ako Meky, nebol a nie je nik iný. Mal nielen jedinečný štýl, ale aj osobnosť, ktorá z neho spravila miláčika miliónov a azda nie je nikto, kto ho nemal rád. Charizmatická osobnosť, no k tomu neuveriteľne kreatívny človek, ktorý za 50 rokov kariéry neprestával tvoriť nové a nové pesničky.

Ešte minulý rok avizoval, že už začal pracovať na novom albume. "Dokončím album, ktorý som medzitým rozrobil. Teda, uverím tomu, že je to album, keď tam bude dostatok piesní na album a budem mať taký pocit, že takéto niečo som ešte nenahral, takýmto spôsobom, poďme na to," plánoval spevák, no už je jasné, že dokončiť pätnásty album sa mu nepodarilo.

Na Mekyho spomínajú kolegovia, aj milióny fanúšikov:

Ešte smutnejšie vyznievajú slová, ktoré dodal. "Mám čas, to je krásne, že ma nikto nenaháňa," odpovedal vtedy redaktorke Topstaru na otázku, kedy by album mohol byť hotový. Ako je ale zrejmé z aktuálneho vyjadrenia Mekyho manželky Kateřiny, Meky to predsa len stihol. Posledné nahrávky dokončil ešte koncom októbra, produkciu albumu zveril do rúk synovi, muzikantovi Davidovi (27), ako píše portál Headliner.cz. "David sa medzitým rozvinul ako hudobník a veľa sme o tom spolu hovorili. Rád počúvam jeho pripomienky v duchu tej vety, že v populárnej hudbe sa starší učia od mladších," vyjadril sa ešte začiatkom roka Meky k vzniku jeho 15. albumu.

Príspevok, ktorý zdieľa Miro Zbirka (@mirozbirka)

Aj Žbirkova manželka pred pár dňami poďakovala fanúšikom za emócie a zdieľanie smútku a prisľúbila, že svojho manžela zastúpi, v čom sa len bude dať. "Som pripravená Mekyho plány dotiahnuť, ako si želal, dal mi k tomu sám inštrukcie," napísala na Instagram pani Kateřina. Podľa informácií portálu Headliner stihol Meky nahrať svoje party do všetkých pesničiek. Ďalšia práca je už v rukách jeho syna, ako producenta. Bude to nepochybne pekné spojenie otca a syna na poslednom albume legendárneho Mekyho. Vyjsť má už nabudúci rok.