26.4.2024
Mekyho životná láska, manželka Katka: Bola som s ním až do konca!

Pre zosnulého speváka Mira Žbirku († 69) bola najváčšou životnou oporou jeho druhá manželka Kateřina Žbirková (55). Bola ešte veľmi mladá, keď sa s ním zoznámila kvôli rozhovoru pre študentský časopis. On bol už pomerne skúsený muž, aj keď ešte tiež mladý, ale vtedy už rozvedený otec dcéry a veľmi populárny spevák. Uvedomoval si síce rozdiel štrnástich rokov, ale láske to nedokázalo zabrániť. Dlho svoj vzťah tajili, nakoniec ju požiadal o ruku a onedlho sa aj zobrali. Prežili spolu v manželstve 33 rokov a a Katka bola s Mirom aj v posledných chvíľach jeho života.

Bola to láska ako hrom, čo zviazala pevne dokopy úspešného speváka Mira Žbirku a Kateřinu Niklasovú. Práve o nej a pre ňu bola jedna z jeho najznámejších pesničiek Catherine. A ako sa ukázalo, pre všetko to, čo pre neho urobila počas dlhých rokov manželstva,  si ju zaslúžila naozaj v plnej miere. Aj posledné týždne, keď bojoval s s infekciou a zápalom pľúc, stála pri ňom a starala sa o neho tak, ako len mohla. Žiaľ, ani jej sa nepodarilo zvrátiť jeho zdravotný stav k lepšiemu. "Bola som s Mekym až do konca," zverila sa eXtra.cz Žbirkova životná láska a stručne sa vyjadrila aj k príčine úmrtia hviezdneho speváka. "Nie, covid nie... Zápal pľúc, už to mal viackrát a tentokrát to nedal," uviedla Katarína Žbirková na pravú mieru špekulácie.

Kateřina, ktorá bola spevákovou druhou manželkou, pochádza z veľmi dobre situovanej rodiny, Jej otec je právnik a je vlastníkom nádherného secesného nájomného domu v Prahe. Jeho predkom bol významný architekt, rodinne zviazaný aj s Havlovcami. Miro Žbirka mal aj preto veľký rešpekt a trému, keď sa šiel po prvýkrát predstaviť jej rodičom - priam ako z filmu Neberte nám princeznú. Prijali ho však veľmi dobre, čo ho posmelilo, aj keď predtým neboli veľmi nadšení vzťahom ich dcéry so spevákom. "Neboli radi. Nepoznali ho, báli sa, že s ním odídem na Slovensko. Potom mi povedali: Tak ho priveď. Meky bol veľmi nervózny, ale dopadlo to perfektne. Dnes na neho moja mama nedá dopustiť," vyjadrila sa dávnejšie manželka zosnulého speváka.

Meky Žbirka svojej manželke Kateřine venoval zamilovanú pieseň s príznačným názvom Catherine:

V tom čase napísal Meky aj svoj veľký hit Catherine, pieseň napísanú práve pre Katku. "Bola som realistická až pragmatická, vedela som si predstaviť, že to nemusí vyjsť. Tajila som to aj pred rodičmi. Možno aj rok, pretože všeobecná predstava o šoubiznise je, že je skazený. Dlho to vedela len moja priateľka Markéta. A potom ešte kamarát, s ktorým som šla za Mekym pre študentský časopis robiť rozhovor, ktorý nikdy nevyšiel," spomínala Katka v minulosti pre magazín Ona Dnes. S Mirom sa stali manželmi v roku 1988 a o rok, počas nežnej revolúcie, už Katka čakala dcéru. Spočiatku žili v Bratislave, neskôr sa natrvalo presťahovali do Prahy.

Meky si iba niekoľko týždňov pred smrťou uctil výročie životnej lásky príspevkom na sociálnej sieti:

Príspevok, ktorý zdieľa Miro Zbirka (@mirozbirka)

Počiatočný strach rodičov o jedinú dcéru už Žbirka, ktorý má s Katkou syna a dcéru a jednu dcéru z prvého manželstva, dávno pochopil. "Dnes sa až nečudujem, lebo už chápem, ako ťažké to pre rodičov Katky muselo byť. Bol pravdepodobný scenár, že jedného z nás zamilovanosť prejde, keď sme bývali viac ako 300 kilometrov od seba. Ja som ale o tom vzťahu nepochyboval. Ohlásil som sa, že ju idem požiadať o ruku a jej rodičia nás nepresvedčovali, či si to ešte nechceme rozmyslieť, nieto ešte, aby sa mi vyhrážali," zveril sa svojho času otec troch detí, z ktorých iba syn sa vydal v jeho šľapajách. Mladšia dcéra je učiteľkou v materskej škole. Manželka Katka bola jeho oporou aj ako jeho manažérka, aj v starostlivosti o rodinu a domácnosť. Všade chodili spolu ako nerozlučná dvojica a jeho "Catherine" ho nenechala samého ani pri jeho odchode z tohto sveta.