17°
Ingrida
8.5.2024
Tomáš Klus TÝMTO poriadne rozhneval fanúšikov! Nevážiš si nás, zúria!

Už viacero rokov sa vyštudovaný herec a niekdajší profi športovec Tomáš Klus (35) venuje v prvom rade spevu. Je nielen interpretom piesní, ale aj ich autorom. Textom chce vždy vypovedať niečo, čo sa dotýka priamo jeho, ako aj jeho názorov. V ankete o obľúbenosti spevákov Český slávik, ktorá bola niekoľko rokov prerušená, získal v roku 2012 to najvyššie ocenenie, keď porazil dokonca aj Karla Gotta (†80). Po štvorročnej odmlke sa anketa vrátila späť a 5. novembra sa ukončilo hlasovanie. Tomáš Klus ale presne v ten deň potvrdil, že sa jej nezúčastní.

Nápad, opäť uskutočniť Českého slávika, ktorý skrsol v hlave milionára Karla Janečka (48), okrem iného aj sociálneho a volebného reformátora, sa mu podarilo zrealizovať tento rok. Vysvetlil aj dôvod svojho rozhodnutia. "Keď sa pred pár rokmi stal problém kvôli hlasovaniu, pomyslel som si, aké je to hlúpe, že sa používa zlý hlasovací systém a kvôli tomu môže nastať taký problém. Že sa zničí niečo, čo má hodnotu a tradíciu," povedal Janeček, ktorý je autorom metódy volebného systému D21, pre Super.cz. Preverí si ju a zároveň spropaguje aj na tejto populárnej ankete. Nápad obnoviť Slávika vraj vznikol už pred štyrmi rokmi, keď oslovil kvôli tomu jeho zakladateľa Jaroslava Těšínskeho, ale vtedy z predaja zišlo.

Oznámenie o obnove Slávika prišlo pomerne neskoro, anketa odštartovala v druhej polovici septembra. Napriek tomu bola účasť hlasujúcich, ktorí určili víťazov, vysoká. Zatiaľ sa prezradili iba mená tých, ktorí sa dostali medzi prvých dvanásť. Slávnostný ceremoniál sa uskutoční 19. novembra v Hudobnom divadle Karlín a odvysiela ho aj televízia. Práve v piatok, keď sa ukončilo elektronické hlasovanie, ale Tomáš Klus potvrdil, že sa určite odovzdávania cien nezúčastní a nemá o ňu záujem. Hlasy má ale už od jeho fanúšikov poslané a patrí medzi 12 najúspešnejších spevákov, ako vidieť aj na stránkach Českého slávika. Mnohých veľmi prekvapil.

Vypočujte si pieseň od Tomáša Klusa s názvom Dobré ráno s obytkou:

Spevák ale trvá na svojom a má na to svoj dôvod. "Ospravedlňujem sa, ale slovo platí. Môj bojkot akcií, kde akýmkoľvek spôsobom participuje Ten zverenecký fond, sa, žiaľ, vzťahuje aj na vzkrieseného Slávika," napísal Klus na Instagrame. "Je to jeden z dvoch dôvodov. Ten druhý to na seba povie sám. Akcie sa nezúčastním. Nič v zlom. Len dôslednosť. V úcte, T," pripísal neskôr Tomáš dodatok. Prekvapil tým dokonca aj bývalú prvú dámu, Dagmar Havlovú. "Tom, aký zverenecký fond? Napíš mi do správy. Nestačím v návale práce všetko sledovať. Ďakujem," opýtala sa speváka, lebo nechápala, aký fond a prečo ho spomína. Viacerí pochopili, že naráža na expremiéra Babiša, ktorý nie je jeho obľúbený politik ani náhodou."Stáť si za svojím je občas ťažké, ale pokiaľ viete prečo, určite to stojí za to," stálo v jednom komentári a herečka Nela Boudová mu na znak podpory poslala srdiečko.

Tomáš Klus si za svojím bojkotom stále stojí a dôvody vyjadril verejne prostredníctvom Instagramu:

Príspevok, ktorý zdieľa [email protected] (@tomas_klus)

​Klusovi prekáža, že hlavným mediálnym partnerom Slávika je rádio, ktorého vlastníkom je práve Babiš, respektíve jeho holding. Väčšina fanúšikov speváka ocenila jeho dôslednosť, ale našlo sa aj nemálo takých, ktorých rozčúlil. Takto prišli o svoje hlasy. "Je smutné, že ignorujete všetkých tých ľudí, ktorí vám poslali svoje hlasy do Slávika. To, že pohrdáte niektorými politikmi, všetci vieme, ale to, že pohŕdate svojimi fanúšikmi, vidíme až teraz, a to je veľmi smutné. Za toto vás nepochválim, a to vás sledujem a fandím od začiatku vašej kariéry," vysvetlila svoje rozhorčenie jedna z jeho obdivovateliek a viacerí sa pridal. Ako to vyriešia organizátori zatiaľ jasné nie je. Medzi dvanástimi spevákmi s najviac hlasmi je Klusove meno naďalej uvedené.