29.3.2024
Pravda o stave Zagorovej po kolapse! Čaká ju osud Karla Gotta!

Fanúšikovia Hany Zagorovej (75) boli veľmi zaskočení správou o jej nečakanom kolapse a následným pobytom v nemocnici. Našťastie je speváčka z nemocnice už v dobrej nálade a pri sile zas doma. Všetci jej priaznivci sa už preto tešia na stretnutie na koncertoch. Tie novembrové však musia oželieť, pretože ich Hanka musela na odporúčanie lekárov zrušiť. Otázne sú ale aj tie decembrové, najmä vianočný koncert v pražskej Lucerne.

Pred takmer tromi týždňami si odviezol z nemocnice Hanku Zagorovú jej starostlivý manžel, slovenský spevák Štefan Margita, domov. Jej zdravotný stav sa po transfúziách krvi veľmi zlepšil, a tak už speváčka plánuje aj prípadný návrat na pódia. Sťažuje jej to podľa Aha! ale nutnosť chodiť na transfúzie krvi do nemocnice až dvakrát týždenne, píše portál Ahaonline. Isté je, že si nemôže dovoliť koncertovať zatiaľ ani v novembri. "Rozhodne prekladáme novembrové koncerty, ďalej to ale závisí na tom, ako sa bude Hanka cítiť," oznámil jej manažér a líder kapely BoomBand! Jiří Dvořák (57). Dúfa však, že transfúzia krvi ju čo najskôr postaví na nohy. Je to nevyhnutné, ak by mala vystúpiť v decembri, pretože jej vianočný koncert v Lucerne, naplánovaný na 16. decembra, je veľmi náročný. "Lucerna je pre Hanku vždy vysilujúca, aj keď je fit, tak teraz je potrebné, aby bola už poriadne rozbehnutá," tvrdí Dvořák.

Hanka Zagorová teraz musí odpočívať v maximálnej miere, aby sa jej telo zotavilo a mohla si trúfnuť aj na živé vystúpenia, ktoré miluje. Priamy kontakt s obecenstvom je pre ňu na jednej strane veľkou motiváciou, ale zároveň si uvedomuje, koľko energie musí pritom zo seba vydať. "Až čas všetko ukáže, ja ale verím, že sa nám Hanka čoskoro vráti," hovorí s optimizmom kapelník. Ten už ale vie, že televízni diváci sa môžu tešiť na účasť Zagorovej na Silvestri štátnej televízie. "Má tam mať zmes najväčších hitov, čo sa, samozrejme, nakrúca, ako všetci ostatní, na playback, a Hanku by to nemalo vôbec vysilovať," prezradil Dvořák.

Hana Zagorová svoj optimizmus pretavuje aj do hudby, tak ako aj v piesni Já nemám strach:

Verí, že Zagorovú postavia na nohy transfúzie, ktoré bude dostávať. "Dúfam, že tá krv Hanku nabije. Vždy je po nej ako znovuzrodená. Aj Karel Gott bol po krvi tiež ako vymenený. Koľkokrát mi povedal: 'Človeče, museli mi dať krv futbalistu, ako báječne sa cítim,'" zaspomínal kapelník na časy, keď Zlatý slávik ešte napriek svojmu zhoršujúcemu sa zdraviu koncertoval, pričom ho so svojou kapelou doprevádzal. Transfúzie musela ale kedysi podstupovať aj Zagorová, ktorá trpí chorobou krvi už od svojej mladosti. Nedávno, keď ležala po kolapse v nemocnici, si na to spomínal Karel Vágner, ktorý ju roky sprevádzal so svojou kapelou. Raz kvôli tomu zrušili koncert v Novosibirsku, keď sa kvôli transfúzii musela vrátiť letecky späť do Prahy.

Hanka si na nebohého Karla Gotta nedávno zaspomínala aj prostredníctvom sociálnej siete:

Pre Hanku Zagorovú bolo šťastím, že jej kedysi dobre poradila herečka Kateřina Brožová (53), aby skúsila pomoc u vychýreného liečiteľa. Zobrala si ju k srdcu a zašla za ním. Údajne práve vďaka jeho liečbe a predpísaným bylinkovým čajom mala potom dvadsať rokov s krvou a transfúziami pokoj. Prezradil to v rozhovore pre Blesk Karel Vágner. "Ten covid ju ale rozhodil a vrátil tam, kde bola. To jej telo teraz musí zabojovať a dať sa dokopy," s rozhorčením konštatoval Vágner. Je pravda, že Hanka je už v pokročilejšom veku, v septembri sa dožila sedemdesiatky a aj svoje koncerty plánovala ako narodeninové. Jej fanúšikovia ju ale iste potrebnou energiou na koncertoch radi nabijú, no bude už možno navždy potrebná aj pravidelná výmena krvi, ako to mal predpísané aj slávny Karel Gott.