12°
19.4.2024
Maroš Kramár so slzami o dcére Tamare: Kvôli mne si veľa vytrpela!

Jediná dcéra herca a zabávača Maroša Kramára (62), Tamara (21), sa ukazuje ako všestranný talent. Hoci študuje prírodné vedy, má vzťah aj k umeniu. K hudbe inklinuje už od malička, aj keď ju vraj musel do hodín klavíra na hudobnej škole slávny otec často nútiť. Neskôr si sama vybrala gitaru a ukulele, pričom sa pokúšala vytvoriť aj nejakú melódiu. Šlo jej to celkom dobre a výsledok v podobe vlastnej tvorby sa dostavil po pomerne krátkom čase. Viac sa jej mohla venovať až v dobe lockdownov. Svoj debutový singel vydala vlani, teraz si trúfla aj na prvý sólový album.

Tamara Kramárová zvláda štúdium neurovedy na Univerzite v Brightone, ktorá patrí medzi najlepšiu desiatku v Británii a zároveň sa venovať hudobnej tvorbe. Iste jej k tomu dopomohla aj pandémia, keď sa zatvorili brány škôl, ale bez talentu a lásky k hudbe spolu s vyvinutým úsilím, by to iste veľmi nešlo. Do povedomia ľudí sa viac dostala duetom Mesto stratilo dych so skupinou Hex, ktorý sa stal hitom. Ale jej ambíciou bolo nahrať sólový album, čo sa jej aj podarilo.

Začiatkom augusta predstavila Tamara prvú ukážku z pripravovaného albumu, debutový sólový singel So Sweet, kde sa spája Tamarino cítenie a charakteristický spev s modernou produkciou. "Pri rozmýšľaní nad vizuálnom pre So Sweet bolo pre mňa dôležité zakomponovať do celkovej pozitívnej a letnej atmosféry piesne trpkosť a nepokoj, ktorými sa zaoberá text. Preto sme ako symbol zvolili citróny, ktoré nás sprevádzajú celým videoklipom, a tak nenásilne napovedajú, o čom pieseň je,“ uviedla začínajúca speváčka, ktorá má zrejme vďaka svojmu talentu, zaujímavému hlasu a sympatickému vzhľadu našliapnuté na skvelú kariéru.

Tamara sa ukázala aj v jojkárskom Inkognite:

​Otec všestranne talentovanej Tamary, herec Maroš Kramár, je z dcéry nadšený. "Dnes študuje v Brightone neurovedu. Do toho píše aj pesničky. Na jednom slovenskom rádiu teraz vyhrala so svojou pesničkou So sweet týždenný rebríček. Mám slzy v očiach, keď o tom hovorím. Som na ňu pyšný," vyznal sa herec so svojich dojmov z úspechu svojej dcéry, píše portál Ahaonline. "Dcére som kúpil gitaru či ukulele, keď si to želala. Ovšem presadila sa sama. Pesničky si píše sama, skladá hudbu a nakrúca to. Tamarka je šikovná, ale že sa snaží preraziť ako speváčka, som vôbec netušil. Vždy bola skôr introvert. Trpela tým, že je dcéra Kramára, vypočula si svoje, ľudia sú zlí," prezradil Kramár aj trochu nepríjemné pozadie života potomkov slávnych.

Maroš Kramár je najväčším fanúšikom svojej dcéry:

Príspevok, ktorý zdieľa Tamara (@tamarakramar)

Pre kariéru speváčky ale nahodlá obetovať štúdium neurovedy v Brightone. "Rozhodla som sa pre štúdium neurovedy. Zaujímajú ma ľudia a to, ako fungujú. Nechcela som byť lekárkou alebo psychologičkou a venovať sa len jednému odvetviu, ale rozhodla som sa radšej pre tento odbor, ktorý tieto dve odvetvia spája," vysvetľovala Tamara v rozhlasovej talk show Spojky s Adelou Vinczeovou. Priznala, že ešte nevie, či sa radšej bude v budúcnosti naplno venovať svojej hudobnej kariére alebo skúmaniu nervového systému. Pri trochu snahy by sa azda dali skĺbiť obe.