Valér
18.4.2024
Vážne postcovidové trápenie Hany Zagorovej! Lekári jej prorokujú kolaps na pódiu!

Obľúbená speváčka Hana Zagorová (75) sa nedávno dožila malého životného jubilea, ktoré chcela osláviť na pódiu pred divákmi v Lucerne. Žiaľ, dostihli ju dozvuky covidu, ktorý ju minulý rok zmohol natoľko, že musela ísť do nemocnice. Skomplikovala sa kvôli nemu aj jej dlhodobá choroba krvi. Našťastie s z toho dostala a opäť sa na jej tvári objavil úsmev. Ešte v júli priam žiarila, keď pozdravovala svojich fanúšikov zo španielskej Marbelly s tým, že sa onedlho s nimi stretne na vystúpeniach. No keď sa vrátila, priťažilo sa jej a lekári jej preto vystupovať neodporučili.

S covidom nie sú žiadne žarty. Presvedčila sa o tom aj speváčka Hanka Zagorová. Aj keď sa zdalo, že po jeho prekonaní je všetko v poriadku, takmer po roku od jeho napadnutia zistila speváčka, že to tak celkom nie je. Dala sa na jar dvakrát zaočkovať, no na postcovidový syndróm to pozitívny vplyv nemalo. Avizované koncerty  speváčka zrealizovať nemohla. Napriek oddychu pri mori a všestrannej starostlivosti manžela Štefana Margitu (65) sa jej stav, žiaľ, veľmi nezlepšuje. Na regeneráciu organizmu bude potrebovať zrejme dlhší čas. Pre speváčku je to ale veľmi smutné obdobie.

Napriek ojedinelej chorobe krvi, s ktorou bojuje už od svojich 23 rokov, vždy na javisku žiarila a predvádzala svoj temperament, a to aj vo svojom vyššom veku. Zmohol ju až covid. Lekári jej koncom júla diagnostikovali postcovidový syndróm. V relácii Showtime potvrdila, že konkrétne má problémy s dýchaním, ktoré jej momentálne bránia v návrate na pódiá. "Nemôžem dodýchnuť," smutne konštatovala a dodala: "Hovorí sa, že Pán Boh naloží človeku toľko, koľko unesie. Tak ja neviem, čo si myslí, že ešte unesiem, pretože mi nakladá stále viac a viac."

Hana Zagorová živé koncerty a kontakt s fanúšikmi miluje, pozrite si jedno z jej vystúpení z roku 2020:

Speváčka je zvyknutá na kontakt so svojimi fanúšikmi na živých koncertoch, čo sa jej už posledný rok nedarí. Veľmi jej to chýba. Prvé koncerty po prestávke sú naplánované až na december, ale zatiaľ nie je isté, či sa speváčka dokáže počas troch mesiacov zbaviť zdravotných problémov. Lekári ju prísne varovali: "Skolabujete na javisku!" To je iste veľké memento, zdravie je aj pre ňu, pochopiteľne, to najdôležitejšie. Aj keď sa inak na svoj vek cíti mladá, uvedomuje si, že predsa už len veľmi vyskakovať nemôže.

Hanka sa napriek zdravotným ťažkostiam nevyhýba spoločenskému životu, nedávno sa s priateľkami vybrala na koncert v opere:

Príspevok, ktorý zdieľa Hana Zagorová (@hanazagorova_official)

Hanke Zagorovej tzv. postcovidový syndróm znemožnil odspievať približne 22 plánovaných koncertov. Musí odpočívať, dostatočne dlho spať, užívať vitamíny, najmä C a D, vyvážene sa stravovať a odporúča sa aj veľa piť. Úplné zotavenie je však behom na dlhú trať a lekári pacientom odporúčajú, aby počúvali svoje telo. Medzi najčastejšie príznaky patria zvýšená únava a slabosť, bolesti hlavy, chrbta a hrudníka, nespavosť, poruchy koncentrácie, zabúdanie alebo úzkosť a depresia. U Hanky Zagorovej sa všetko až do polovice júla javilo byť v pohode, je preto zaujímavé, prečo odrazu nastala zlom. Do decembra by už chcela byť už natoľko v poriadku, aby sa jej konečne podarilo v Lucerne vystúpiť na predvianočnom koncerte, má tak ešte k dobru nejaký čas.