12°
26.4.2024
Zagorová pre postcovidový syndróm zrušila všetky koncerty! A potom prišiel zázračný liek!

Po vlaňajších zrušených koncertoch kvôli covidu, ktorý naplno zasiahol aj život obľúbenej speváčky Hanky Zagorovej (74), sa veľmi tešila, že sa so svojimi priaznivcami konečne stretne v plánovaných náhradných termínoch od 5. augusta. Spolu s manželom Štefanom Margitom si v júli dopriali oddych pri mori v ich obľúbenej Malage, kde majú letný byt. Po zaslúženom oddychu sa začala Hanka poctivo pripravovať na vystúpenie a stretnutie so svojimi vernými fanúšikmi. No osud to zariadil inak.

Speváčke Hane Zagorovej, prednedávnom lekári diagnostikovali postcovidový syndróm a odporučili jej koncerty zrušiť a oddychovať. Fanúšikov správa nepotešila, no najmä kvôli obavám o jej zdravie mnohí z nich, rovnako ako aj známe tváre šoubiznisu, jej vyjadrili podporu aj prostredníctvom sociálnych sietí. Vo svojej reakcii Hana neskrývala dojatie.

Túto správu so zármutkom oznámila svojim fanúšikom na sociálnej sieti tesne pred prvým termínom koncertu. "Moji milí, vzhľadom k môjmu zhoršenému zdravotnému stavu dôsledkom vlaňajšieho prekonania covidu-19 musím rešpektovať odporúčanie lekárov a, žiaľ, zrušiť od 5. augusta do 31. októbra všetky svoje koncerty. Je mi to strašne ľúto," napísala v ozname. Medzi jej priaznivcami nastali veľké obavy o jej zdravie, a preto sa manžel speváčky snažil uviesť všetko na správnu mieru. Podľa neho sa nedeje nič mimoriadne, Hanka len potrebuje ešte nejaký čas, aby pookriala a zosilnela. Štefan Margita je stále pri svojej Hanke, aby jej bol nápomocný.

Zaspomínajte si na hit Nápad z roku 1983 v podaní Hanky Zagorovej:

"Hanka vlastne funguje normálne. Nesmie sa však stresovať, prepínať a skákať po javisku," vysvetlil jej manžel Štefan situáciu v stručnosti. "Preto zostávame doma a snažíme sa spríjemniť si každý deň. Napríklad dnes Hanka robila fantastické marhuľové knedle, a teší sa, keď jej opäť urobím francúzske zemiaky, ktoré má odo mňa rada, alebo palacinky s džemom podľa mojej mamy," doplnil informácie odľahčeným predstavením jedálnička. Obaja sú si veľkou oporou už dlhé roky, a ani teraz tomu nie je inak. Obľúbená speváčka napriek nalomenému zdraviu nezabudla na svojich fanúšikov a ich podporné slová považuje za najlepší liek, aký sa jej mohol dostať. "Ďakujem, ďakujem, ďakujem!!! Ani neviem, ako ma potešili stovky správ. Veľmi ste mi pomohli! Mám vás veľmi rada a teším sa na ďalšie stretnutie. Vaša Hanka," napísala dojatá speváčka.

Hanku prejavená podpora publika aj kolegov veľmi dojala:

Príspevok, ktorý zdieľa Hana Zagorová (@hanazagorova_official)

Vzápätí sa dočkala veľkého počtu komentárov a pozdravov nielen od svojich priaznivcov, ale aj niektorých známych kolegov. Na jej návrat na pódiá sa všetci tešia a prajú jej skoré uzdravenie."Všetci ťa máme radi a želáme ti, aby si bola čoskoro fit!!!" odkázala jej módna návhárka a dizajnérka Blanka Matragi. "Všetci sa na vás tešíme,"  ozvala sa aj speváčka Monika Absolonová. Zareagovali aj Honza Musil a Meky Žbirka, ktorí poslali Hanke srdiečko. Tak skoro sa ale na pódiu na svojich koncertoch Zagorová neobjaví a minimálne do konca októbra sa musí podľa nariadenia lekárov šetriť. "Keby ich neposlúchla, možno by odohrala niekoľko koncertov, ale potom by aj tak musela skončiť a bolo by zle," uviedol Margita. Strašná únavu a problémy s dychom pri prudšom pohybe ju primäli ísť na kontrolu do zdravotníckeho zariadenia. "Lekári jej urobili všetky možné testy. Tie ukázali, že ide o postcovidový syndróm. Nekompromisne jej nariadili, aby tri mesiace odpočívala," prezradil starostlivý manžel speváčky. Verí, že na vianočný koncert v Lucerne už bude Hanka v poriadku a svojich fanúšikov odmení peknými piesňami.