Zatiahnuté, dažďové prehánky
28.3.2024
NEUVERITEĽNOU fotkou sa pochválil Peter Nagy! To sa skutočne len tak nepodarí!

Žijúca legenda, 62-ročný Prešovčan Peter Nagy, patrí medzi naše spevácke hviezdy už vyše 40-rokov, keď nahrával prvé piesne ešte ako 17-ročný. Jeho originálny vysoký hlas sa stal jeho poznávacím znamením, rovnako aj jeho nezbedný účes. No niet pochýb, že sám by sa na špicu len tak nevyšvihol, v časoch najväčšej slávy sa mohol spoľahnúť sa svojich kamarátov a kolegov z kapely Indigo.

Ako sa o Petrovi Nagyovi píše na Wikipédii, začínal ako folkový spevák a pokúšal sa presadiť v kapelách Profily, Fultura či v skupine Karla Witza. Ako 21-ročný sa pokúsil uspieť ako spevák v kvalifikačných skúškach Slovkoncertu, no bezúspešne. Kto mohol vtedy tušiť, že práve "vyhodili" budúcu legendu. Už o dva roky neskôr prišiel Peter s nesmrteľnou piesňou - Profesor Indigo.

Trvalo by dlho pospomínať si a vymenovať všetky veľké Nagyove hity, za všetky stačí spomenúť So mnou nikdy nezostárneš, Marcel z malého mesta, Láska je tu s nami, Aj tak sme frajeri, S nohami na stole, Korálky od Natálky, Sme svoji, Chráň svoje bláznovstvá alebo Kristínka len spí.

Stále mu to spieva a stále rovnako miluje pódiá:

A všetky tieto hity majú spoločné jedno - hlas Petra Nagya dopĺňala hudba kapely Indigo. Aktuálne vydal Nagy po dlhých 12 rokoch nový album Petrolej, na ktorom v niektorých skladbách hrajú niekdajší členovia kapely. A títo páni v rokoch sa pred pár dňami stretli na jednom mieste a vznikla skutočne jedinečná fotka. "Stalo sa neuveriteľné... Stretli sme sa na koncerte v Senci. Členovia skupiny Indigo, tak ako si ich pamätáte zo začiatku deväťdesiatych rokov. Časť kapely na pódiu a časť v publiku. Pred foťák sme sa postavili v tom istom poradí ako vtedy... Mám z toho fakt radosť," napísal Peter Nagy k skvelej fotke.

"Laco Kozusznik- gitary, Miro Okál-bicie, Peter Nagy, Peter Farnbauer - klávesy a gitary, Peter Kliment-klávesy a Jožo Maták - bass," vymenoval svojich niekdajších parťákov Nagy. Hoci roky nezastavili, podoba je zrejmá, no ešte viac atmosféra - stále rovnakí kamaráti a milovníci hudby. Ktovie, či sa Nagy nepokúsi aj o opätovné spojenie partie, hoci aj len pre jeden spomienkový koncert. Aj podľa reakcií fanúšikov pod fotkou, vrátane Beaty Dubasovej, je zrejmé, že by malo toto znovuzrodenie obrovský úspech.