15°
Žofia
15.5.2024
Scenár sobotňajšej rozlúčky s Františkom Nedvědom je už známy. Slová jeho syna lámu srdce!

V sobotu sa uskutoční posledná rozlúčka so známym českým folkovým spevákom Františkom Nedvědom († 73) , ktorého náhly skon zasiahol nielen jeho najbližších ale aj kolegov a fanúšikov. Iba minulý mesiac oslávil krásne jubileum, 50 rokov manželstva so svojou životnou láskou, manželkou Mariou. Práve počas tejto významnej udalosti sa s ním prišiel po rokoch pomeriť jeho brat Honza Nedvěd (74) a dokonca spolu plánovali aj ďalší spoločný koncert. Žiaľ, osud rozhodol inak, zakrátko oboch bratov na tomto svete odlúčil navždy.

Iba krátkou pred smrťou doprial osud obľúbenému hudobníkovi ešte jeden koncert pre verejnosť spolu so synom Vojtom, ktorý teraz preberá žezlo a fanúšikom sľubuje, že v práci otca bude pokračovať. A práve on spolu so starším bratom mu teraz s láskou pripravili scenár poslednej rozlúčky.

V pražskom krematóriu v Strašnicích sa v túto sobotu o jedenástej  začne obrad pre rodinu a po hodine sa sieň otvorí aj pre verejnosť. Celý jeho priebeh, až na jeden dôležitý detail, majú už pripravený synovia zosnulého folkového hudobníka. "V tom, kto prehovorí na rakvou, nemáme ešte jasno. Ale nikto z rodiny to nebude. Nezvládli by sme to... Sme vo vnútri rozorvaní," priznal sa v rozhovore pre Aha! mladší syn Vojta. Ešte v piatok, 9 dní pred smrťou otca, spolu koncertovali na jeho poslednom vystúpení v Olomouci. Spolu s bratom Frantom dokázali dať hlavy dokopy a vymysleli, ako bude smútočný obrad prebiehať. "Živá hudba hrať otcovi nebude,"  s určitosťou prehlásil Vojta. "Budeme mať s bratom čo robiť, aby sme tam vôbec došli, nie ešte hrali, alebo spievali," dodal na vysvetlenie.

Vypočujte si pieseň s názvom Zpověď v podaní Vojtu Nedvěda:

Honza bol ochotný v rozhovore prezradiť aj scenár poslednej rozlúčky so zosnulým otcom Františkom Nedvědom. Najskôr sa má ozvať z reproduktorov hlas folkovej legendy. Potom zaznie duet Františka so synom Vojtom ešte z raných rokov. Na rad príde pieseň, ktorú otcovi zložil syn František. A nebude chýbať ani hlas hudobníkovho obľúbeného kanadského pesničkára Gordona Lightfoota (82). "Otec ho miloval, prevzal pár jeho pesničiek, rovnako ako pred ním Elvis Presley či Johnny Cash," vysvetlil Vojta dôvod. Nebude chýbať ani hlas otcovho staršieho brata Jana Nedvěda (74). Iste by k rozlúčke patrili hity ako Růže z papíru, Stánky či Na břehu řeky Sázavy, ale je tu neprekonateľný problém. "Nejde to, bola by to pre nás istá smrť. Nie sme zo železa. A ja viem celkom iste, že už by som ich nebol schopný na vystúpeniach hrať. Určite aspoň pár rokov. a to si otcovi fanúšikovia nezaslúžia," zveril sa mladší syn.

Vojta akoby nebohému otcovi Františkovi Nedvědovi z oka vypadol, spájala ich tiež láska k hudbe:

Príspevok, ktorý zdieľa Vojta Nedvěd (@vojta.nedved.73)

Ten, od ktorého by sa očakávalo, že by nemal na poslednej rozlúčke chýbať, je Františkov brat Jan. Zatiaľ sa nikomu neozval, po oznámení úmrtia mladšieho brata sa uzavrel pred svetom. Po ich poslednom stretnutí na Staromestskom námestí s radosťou pripustil, že uskutočnia spoločný veľkolepý koncert. To im však už nevyspytateľný osud nedoprial. "Jan? Zatiaľ sme s ním nehovorili... " priznala prednedávnom vdova po Františkovi Marie. Z rodiny vraj komunikuje Honza iba so sestrou Lídou. Či sa brat dostaví, už vôbec netrápi samotného Františka. Jeho ostatky síce na tomto svete budú uchované na cintoríne v Jílovém u Prahy, v kraji kde to miloval, jeho duša snáď našla pokoj a šťastie v inom svete.