13°
29.4.2024
Skutočne to pre ňu spravili! Hane Hegerovej (†89) splnili posledné želanie, TU rozptýlili jej popol!

Koncom marca zasiahla Česko aj Slovensko smutná správa o skone skvelej šansoniérky, Hany Hegerovej. Rodáčka z Bratislavy, vlastným menom Carmen Mária Štefánia Farkašová, známa aj ako Hana Čelková, sa naplno preslávila až s priezviskom manžela Dalibora Hegera. Nemala ľahký osud, no so všetkými ranami sa vyrovnala, azda aj pre svojho slobodného ducha. A rovnako nekonvečne sa rozhodla byť aj pochovaná.

Hana Hegerová sa dožila krásneho veku a hoci ju telo už dlho zrádzalo, myseľ si zachovávala jasnú, vrátane povestného zmyslu pre humor. Nikdy sa nebrala príliš vážne a azda preto ani nechcela, aby ľudia brali vážne jej odchod zo sveta a nesmútili na pohrebe.

To jej ale blízki tak celkom nesplnili a napriek tomu, že si to neželala, pohreb zorganizovali a dokonca zaznel aj jej hlas, opäť v rozpore s jej prianím. Na pohrebe, ktorý zorganizoval prvého apríla jej vnuk Matúš pre najbližších,  zaznel Hegerovej hlas hneď na úvod obradu: "Zdravím vás zo záhrobia". Nasledovala ária z jej obľúbenej opery a potom prišlo aj na Hegerovej pieseň Ten zlodej čas.

Pripomeňte si krásnu pieseň, ktorá zaznela aj na Hegerovej pohrebe:

Ďalšie želanie zosnulej už ale rešpektovali, ako v nedeľu zverejnil Hanin dobrý priateľ, režisér a prezident filmového festivalu Fero Fenič. Speváčka nechcela byť pochovaná, jej popol mal jej vnuk rozprášiť do Dunaja, azda ako pekný symbol splynutia v niečo väčšie, ako je chabá telesná schránka. "Hanu Hegerovú dnes, 11.7. o 11:00 hodine, odnesli vlny Dunaja z jednej dedinky za Komárnom," prezradil v nedeľu svetu Fenič na Facebooku.

Pietnu udalosť podľa želania zosnulej zdokumentoval aj fotkou. Nápis v piesku "ďakujeme", čierna urna a kvety vo vode veľtoku sú skutočne dojímavou momentkou. Dojatí priaznivci Feničovi za tento akt Hegerovej "návratu domov" poďakovali a zosnulej zaželali šťastnú cestu. Podľa fotky sa obradu zúčastnilo zhruba 50 ľudí, ako napísal Fenič - boli to "priatelia a rodina".