10°
Jozef
19.3.2024
Predtým boky ako skriňa, teraz je už celá ako dom! Ewa Farna poriadne prekvapila fanúšikov!

Sympatická speváčka s česko-poľskými koreňmi žiari na hudobnom nebi už od čias, keď ešte chodila na základnú školu. Podobne, ako kedysi Darinke Rolincovej, aj Ewe Farne sa podarilo potiahnuť kariéru bez prerušenia z detstva až do dospelosti, čo je pomerne ojedinelý výkon. Nepochybne je to aj vďaka Ewinej výraznej osobnosti a tiež schopnosti robiť si žarty aj zo seba, no rovnako sa nebojí otvárať aj citlivé témy.

Prednedávnom Ewa Farna prekvapila v podcastovom rozhovore, keď sa neostýchala povedať svoj jednoznačný názor aj na dianie v Poľsku a obrovské protesty spojené so sprísnenou "potratovou" legislatívou. Hoci je veriaca, ukázala Ewa v tomto prípade svoju liberálnu, a tak trochu aj feministickú tvár, a postavila sa za slobodnú voľbu každej ženy.

No to zďaleka nie je jediná téma dotýkajúca sa výrazne žien, ktoré Ewa otvára. Aktuálne vyšla jej nová pieseň, no rozhodne ju nemožno považovať len za hit na "pohmkávanie". Text, ale najmä videoklip nesú silný odkaz a sú doslova kampaňou.

Toto je pieseň, ktorá je skutočne mimoriadne silným počinom:

Nová pieseň sa volá Telo a v tom jedinom slove je naznačené všetko. "Song je o prijatí zmien na tele, na ktoré vplyv nemáme. A niečo tuším, že do budúcnosti (všetci budeme starnúť, všakže) mi tá pesnička vždy pripomenie, že je dôležité prijímať to, čím se mi život na tele podpíše," napísala Ewa v stručnosti o čo v jej pesničkovom projekte ide. V klipe sa ukázalo viacero žien, ktorým sa život na tele podpísal skutočne výrazne, či už to bola nehoda, choroba, alebo taká "obyčajná" vec, ako tehotenstvo. A všetky cez svoj príbeh ukazujú, že akákoľvek škatuľka, do ktorej by sa mali ženy pre nezmyselný dikát doby zmestiť, je nezmysel.

Príspevok, ktorý zdieľa Ewa Farna (@ewa_farna93)

Klip má za necelé tri týždne na youtube už takmer 1,4 milióna zhliadnutí, no tam sa úspech nekončí. Ewa sa so svojím Telom ocitla priamo na jednom z najznámejších námestí sveta - na Time Square v New Yorku. "Tak teraz som už oficiálne veľká ako dom. Takto mi veľkosť XXL celkom lichotí," okomentovala s humorom skutočne výnimočnú reklamu, za ktorou je streamovací kanál Spotify, nadšená speváčka. Bolo by zaujímavé sa dozvedieť, aký dosah má propagácia českej speváčky na tejto doslova tepne Manhattanu, no nech už je to akokoľvek, na interpreta z našej zemepisnej šírky je to skutočne vec nevídaná a Ewe by to mohlo pomôcť k medzinárodnému úspechu.