12°
29.4.2024
Koniec slávnej českej legendy?! Kapela Lunetic ZA TOTO vyhodila frontmana!

Určite sa aj dnes nájdu fanúšikovia českej chlapčenskej skupiny Lunetic, ktorí by si z nostalgie radi zaspievali niektorý ich nesmrteľných piesní ako Máma či Chtěl bych tě líbat. Azda najúspešnejší boyband v našich končinách, ktorý koncom 90. rokov zapĺňal české a slovenské haly, v tom čase prevažne publikom zloženým z dospievajúcej mládeže, sa dokonca nedávno aj pokúsil o návrat a to v pôvodnom zložení. Žiaľ, štvorici mužov, a dnes už aj otcov rodín, to nevyšlo. Jeden z jej členov nedávno prezradil aj dôvody a taktiež aj osobu, kvôli ktorej už diváci v pôvodnej zostave skupinu nikdy vystupovať neuvidia.

Ako pre denník Expres.cz prezradil jeden z členov skupiny Lunetic, spevák Aleš Lehký, ich kolega typický krátkym peroxidovým zostrihom už s nimi viac na pódiu nevystúpi. Členovia skupiny sa zhodli na tom, že napriek jeho talentu a kreativite ich nezodpovedná povaha Martina Kociána stále nielen veľa síl, ale aj peňazí.

Ešte v roku 2018 hlásila skupina Lunetic veľký návrat a prekvapivo si ešte stále nachádzala množstvo fanúšikov spoza oboch brehov rieky Moravy, ktorí sa na ich koncerty veľmi tešili. Avšak návrat nevyšiel nielen podľa predstáv Vaška Jelínka, Davida Škacha a Aleša Lehkého, ale aj ich manažérov a organizátorov vystúpení. Triumfálny návrat, ktorm chceli zároveň osláviť 20. výročie vzniku skupiny poznačila divoká a nezodpovedná povaha štvrtého člena, Martina Kociána, ktorý je známy drogovou a kriminálnou minulosťou.

Vypočujte si jeden z mnohých hitov skupiny Lunetic s názvom Dotyky:

"Martin s nami nevystupuje a ani nebude, pretože to posledné turné, na ktorom sme oslavovali dvadsať rokov, bolo síce krásne a Martin tam patril, ale nesprával sa vždy tak, ako by mal. A tie medziľudské vzťahy sú už až príliš pošramotené," vyjadril sa Aleš, ktorý momentálne pracuje na návrate, avšak už len v trojici s kolegami Davidom a Vaškom. Spomínané turné v roku 2018 ich stálo aj práve kvôli nedodržaným dohodám s usporiadateľmi nemálo peňazí, a za problémami údajne stál práve blonďavý rebel Martin. "Je to aj práca, je tam zodpovednosť voči usporiadateľom, takže tam unikali aj nejaké peniaze. Nebolo to jednoduché, takže s ním spolupracovať nechceme, aj keď je to škoda, pretože on na to pódium patrí. Bol hybnou silou kapely, mal nápady, ktoré síce potrebovali už len učesať, ale bol to profík, ktorý to vedel. Mal svoje kúzlo, kvality, je však v nejakej svojej fáze a má svojich démonov," prekvapuje úprimnosťou v rozhovore 41-ročný Aleš Lehký, ktorý so svojou manželkou Janou vychováva dnes už 11-ročného synčeka Adama.

Dnes vystupuje Lunetic v trojici, bez Martina Kociána. Sláva ich mnohému naučila, avšak komornejšie vystúpenia si dnes veľmi užívajú:

Príspevok, ktorý zdieľa Aleš Lehký (@aleslehky)

Podľa jeho slov malo práve toto turné Martinovi Kociánovi, ktorý pred problémami v minulosti odišiel do Írska, kde pracoval ako čašník, pomôcť vzchopiť sa a začať odznova. Avšak sláva je pre neho asi až príliš veľkým pokušením, ktorému nedokáže odolať. "Myslím že mu ten záujem ľudí práveže spúšťa veci, aby sa bavil, bol uvoľnený. Možno to mu nerobilo dobre. Čo viem, tak pracuje v Prahe, vída sa s dcérou, snaží sa dať zase ten svoj život do poriadku. My sme sa ho snažili podporiť, ale je to na ňom," dodal na záver Aleš, ktorý momentálne so skupinou Lunetic vystupuje na menších a komornejších akciách či oslavách.

​Vašek Jelínek (42) sa medzičasom taktiež stal otcom synčeka Václava a už od roku 2006 žije v spokojnom manželstve. Aj textár skupiny, ktorým je plachý romantik David Škach, je už otcom 2-ročnej Maji Amáty a jej mamu Mišku si vzal za ženu v roku 2019.