26.4.2024
Ďalšia rana pre českého speváka! Lieči sa z rakoviny a tesne pred vakcináciou dostal covid!

Minulý rok bol poriadne ťažký pre všetkých. Či už sa človeka dotkla choroba covid-19 priamo, alebo "len" pocítil následky opatrení, 2020 bude navždy zapísaný čiernymi písmenami. Ešte o niečo horšie je na tom známy český folkový spevák František Nedvěd.

Optimizmus českému folkovému spevákovi Františkovi Nedvědovi (73) dlho nevydržal. Po úspešnej liečbe z rakoviny sa chystal koncom apríla na prvé očkovanie proti covidu, ale, žiaľ, táto choroba ho dostihla ešte predtým, priznal pre portál ŽivotvČesku.cz. Jeho ožarovaním oslabený organizmus a s ním aj imunitný systém zrejme nedokázal zabrániť prieniku tohto zákerného vírusu. Necíti sa dobre a zdá sa, že je z toho už rezignovaný. Posledné tri roky to naozaj nemal ľahké, ale tento rok videl pred sebou optimistickejšiu perspektívu, dokonca sa rozhodol pre druhý sobáš. Samozrejme, len v rámci osláv 50. výročia sobáša so svojou životnou partnerkou.

Svoj stav opísal hudobník so smútkom na duši. "Nechutí mi, som malátny. Som bez nálady a najhoršie na tom je, že to trvá posledné tri roky, čo nie som celkom v poriadku," posťažoval sa nedávno serveru ŽivotvČesku.cz. "Lekári zistili, že mám covid-19. keď som mal ísť na plánované očkovanie. V stredu mám posledný deň karantény. Prišlo mi to všetko naraz, teda chemoterapia, rádioterapia, ožarovanie, bolo to niečo príšerného. A teraz do toho koronavírus. Postavím sa, motá sa mi hlava. Ráno mi je dobre, na poludnie a popoludní to je zlé, tak neviem, či to nespôsobuje to, že beriem lieky na srdce," bližšie vysvetlil, čo sa teraz deje v rámci jeho zdravotného stavu.

Vypočujte si jednu z nasjlávnejších piesní bratov Nedvědovcov, ešte v kapele Brontosauři:

Napriek všetkému spevák nestráca vieru a dúfa, že všetko sa zakrátko zmení. "Posledné tri roky nie sú dobré, ale tak snáď teraz už bude všetko zlé za mnou a bude to dobré. Je to ale už dlho," zveril sa Nedvěd s nádejou. Pred sebou má, našťastie, optimistické vízie. Teší sa najmä z plánovaných koncertov, ktoré môže uskutočniť aj vďaka navráteniu hlasu, pokiaľ bude inak všetko v poriadku. Ešte vlani v marci, tesne pred vládnymi obmedzeniami v spojení s covidom, musel podstúpiť vážnu operáciu srdca. Nemohol už totiž dobre dýchať, ani poriadne chodiť. Našťastie dopadla dobre, čo ho veľmi potešilo, ale pre zmenu ho začali trápiť hlasivky. Ako sa neskôr ukázalo, súviselo to s rakovinou a musel preto podstúpiť dlhodobú liečbu.

​Strata hlasu bola pre speváka doslova katastrofa. Ani lekári vtedy nedokázali presne odhadnúť, či sa mu stav hlasiviek ešte niekedy zlepší. Našťastie sa tak stalo a Nedvěd bral kladne aj to, že pre pandémiu nezmeškal takmer žiaden vlani plánovaný koncert. Tento rok by sa mal postaviť na pódium pred divákov už v júni, na čo sa vraj naviac teší. Dovtedy ho čaká ešte jedna pekná udalosť, oslava významného jubilea spolu s manželkou a rodinou - obnovenie manželského sľubu. "Veľkolepá svadba to nebude, bude len v rodinnom kruhu, pretože to je zlatá svadba. Môžeme sláviť fakt, že sme sa toho dožili. Bude to pekné, prebehne to 10. júna na Staromestskej radnici," prezradil čo sa chystá aj s presným dátumom. Najdôležitejšie pre neho ale iste je, aby bol zdravý a samozrejme aj všetci jeho blízki.