20.4.2024
Trojnásobná tragédia v rodine českej speváčky! Covid spôsobil smrť, ťažký priebeh a pokus o samovraždu pre výčitky!

Ani po roku sa pandémia nemieni vzdať a iba pramálo uberá na sile. Za ten čas nechala za sebou mnoho paseky, okrem vážnych zásahov do normálne života ľudí, žiaľ, aj mnohé životy zobrala a neraz ochoreniu podľahli celé rodiny. Avšak na život a zdravie siahla ľudom aj nepriamo, mnohí sa so stratou blízkych či živobytia nedokázali zmieriť a siahli si život. Rodinná tragédia sa nevyhla ani známej českej speváčke, ktorá sa v po lete v roku 2020 stiahla z verejného života a žije obklopená prírodou na juhočeskom vidieku.

Česká speváčka a herečka Petra Janů (68) v rozhovore pre denník Blesk pro ženy prezradila, že napriek tomu, že sa v izolácii v lone českej prírody cíti bezpečne, vakcínu proti ochoreniu Covid určite neodmietne. Zákernej chorobe nechce dať šancu, keďže v jej rodine spôsobila veľký žiaľ a nešťastie. Ochorenie jej príbuzných a smrť strýka dohnali jej bratranca až k pokusu o samovraždu, dával si totiž za vinu, že zákernú nákazu priniesol do rodiny práve on.

​Ochorenie na koronavírus nabralo v rodine speváčky rýchly spád a má hrozivé následky. Po tom, čo zomrel Petrin 78-ročný strýko a jej teta ostala ležať v nemocnici v umelom spánku, si ich syn za vzniknutú situáciu pripisoval zodpovednosť. "Dával si za vinu, že ten covid domov zavliekol a rodičov nakazil, na čo sa strašne opil a pobil. Tak ho odviezli do nemocnice, dali ho do poriadku, uložili na izbu a on vykročil k oknu a skočil z neho," opisuje hrozivé udalosti obľúbená speváčka. Našťastie, hrozný pád prežil, avšak podľa slov Petry má mnohé fraktúry a nie je isté, či nebude mať aj trvalé následky.

Zaspomínajte si na staré dobré časy s Petrou Janu s jej piesňou Říkej mi z orku 1988:

Aspoň malým svetielkom nádeje je, že sa jeho mama, zároveň Petrina teta, prebrala z umelého spánku, avšak keď príde domov, čaká ju ešte vyrovnávanie sa so smrťou manžela a s následkami synových činov. "Fungovali ako spojené nádoby a on tam viac nebude a jej syn je dolámaný," trápi sa speváčka nad smutným osudom svojich blízkych. Celkom pochopiteľne však sebaobviňovanie v takýchto prípadoch nie je na mieste, no tak trochu za to môžu aj verejne známe tváre či rovno politici, ktorí neustále opakujú, že infikovaný človek môže zabiť svojich blízkych. "Brať si to osobne je úplná hlúposť, pretože tú chorobu sa dá priniesť mnohými spôsobmi. Môžete vírus priniesť aj domov s potravinami a pritom sa chrániť, ako chcete," myslí si Petra, avšak hnevá ju, keď niektorí jej kolegovia vírus zľahčujú a ešte sa pýšia tým, že odmietajú nosiť ochranné pomôcky proti jeho šíreniu.

Petra patrí jednoznačne k divám českého hudobného neba, na snímke spolu s Marii Rottrovou, Hanou Zagorovou, Jitkou Zelenkovou, Evou Pilarovou a Heidi Janku:

Príspevok, ktorý zdieľa Heidi Janků (@heidijanku)

Petra je zároveň je presvedčená, že pomôcť môže ľudom aj vakcína a svoju dávku určite využije. "Keď na mňa príde rad, rada sa nechám zaočkovať," hovorí presvedčene 68-ročná herečka a speváčka, ktorá má na konte mnohé hity, ako napríklad Už nejsem volná či Jedeme dál. Nebojí sa ani vedľajších účinkov, keďže je presvedčená, že ochorenie má oveľa horšie následky ako prípadné ťažkosti po injekcii. "Keby som sa mala riadiť všetkým, čo si prečítam, tak by som sa musela zakopať po krk do zeme a zostať tam už nadobro," krúti hlavou nad strašením z následkov vakcíny umelkyňa. "Nechám sa očkovať, pretože tej chorobe nechcem ísť naproti. Aj keby to malo čo i len zmierniť príznaky, tak zaplať Pán Boh aspoň za to! Pretože moju rodinu to zasiahlo takýmto spôsobom," vysvetľuje svoje odhodlanie nechať sa proti koronavírusu očkovať trojnásobná držiteľka českého Zlatého slávika Petra Janů, ktorá sa občianskym menom volá Jana Petrů. Dôvod, prečo zvolila svoje umelecké meno bol ten, že ešte v 60. rokoch pôsobila na scéne iná, pomerne známa jazzová speváčka s rovnakým menom, Jana Petrů. Prešmyčkou v mene chcela speváčka zamedziť prípadnej zámeny dvoch rôznych speváčok s rovnakým menom, aj keď tvorbou si podobné veľmi neboli.