13°
Galina
3.5.2024
Český spevák o zlyhaní srdca a silnom momente pri záchrane jeho života: Prebudil som sa zo zvláštneho sna!

Legendárny československý spevák Dalibor Janda (68) ešte pred pár mesiacmi poriadne vystrašil svojich fanúšikov. Tí sa obávali o zdravie, ale aj život svojho idola po tom, čo sa dozvedeli, že musel byť náhle prevezený do nemocnice. Tam ho prijali vo vážnom stave po prekonanom infarkte a musel podstúpiť až dve operácie srdca.

Chirurgické zákroky, ktoré ešte v januári 2021 podstúpil slávny český spevák Dalibor Janda dopadli na výbornú a momentálne sa už v pohodlí domova postupne vracia späť do normálneho života. Na sociálnej sieti živo komunikuje s verejnosťou a svojich priaznivcov iste potešil, keď prezradil, že sa už opäť venuje hudobnej tvorbe a príprave na koncerty, píše portál Extra.cz.

Ešte donedávna tento spevák slávnych hitov napriek vyššiemu veku neúnavne koncertoval spolu so svojou kapelou a mladou speváčkou Jiřinou, ktorá je jeho dcérou. Naposledy vystupoval vlani v septembri v rámci koncertu na oslavu 40 rokov účinkovania na scéne. Vládne obmedzenia kvôli covidu ho v koncertovaní na verejnosti zastavili, ale o to intenzívnejšie sa pripravoval na ďalšie. Mrzelo ho, že musel mnoho z už dopredu rezervovaných termínov na koncerty odvolať. Iste cítil veľkú zodpovednosť aj za všetkých členov kapely, ktorí náhle stratili zdroj svojej obživy. To všetko v ňom zrejme vyvolávalo stres, ktorý veľmi zaťažil jeho organizmus, najmä srdce, a to veľký nápor nevydržalo.

Dalibor Janda bol aj hosťom v jojkárskej relácii Všetko, čo mám rád, kde okrem iného vystúpil aj so svojimi najväčšími hitmi:

​Nakoniec skončil v nemocnici vyslovene v hodine H. Dalibor Janda opísal v relácii Showtime, čo sa dialo v osudnú chvíľu. "Sedel som práve pri obede a naraz som cítil strašnú bolesť pod krkom. Dcéra na mňa pozerala zdesene, pretože ma takého nepoznala. V živote som nebol v nemocnici, žili sme relatívne zdravo," povedal. Za svoj život vďačí práve dcére, ktovie ako by dopadol, keby v ten moment nebola pri ňom. Okamžite zavolala záchranku a v nemocnici mu poskytli nevyhnutnú odbornú lekársku pomoc, vrátane následnej náročnej operácie."Tú operáciu robili zaživa a na chvíľku, na pár sekúnd, som stratil vedomie. Potom si pamätám, ako som sa prebudil z takého zvláštneho sna  a oni mi ukazujú na tej veľkej obrazovke, ako to tam v srdiečku prúdi a ako to tam funguje, a ja hovorím: Áno, pán primár, to je dobré, že to ukazujete, ale ja nemám okuliare, ja na to houby vidím," prezradil s dávkou humoru, čo je dôkazom, že už je skutočne v poriadku.

Život mu svojou duchaprítomnosťou zachránila dcéra Jiřina Anna:

Operáciu spevák našťastie zvládol, ako aj neskôr druhú, a od februára je v domácom liečení. "Môj stav už je dobrý, rovnako ako výsledky. Ešte si to ale musím urovnať v hlave, pretože keď si človek uvedomí, že len krátka chvíľka môže človeku zmeniť život. Takže sa snažím relaxovať," priznal Janda v Rádiu Impuls. Ale zrejme aj to je už za ním, čoho dôkazom je jeho odkaz na Facebooku. "Vážení priatelia, fanúškovia, kamaráti, veľmi vás všetkých zdravím, dúfam, že to všetko zvládate dobre, že ste v pohode. Ja tu makám, snažím sa, aby som bol na koncerty pripravený, aby všetko fungovalo a dúfam, že sa to bude každú chvíľu zlepšovať," dodal Janda aj svojim priaznivcom optimizmus. Všetci sa už spolu s ním iste tešia, keď opäť situácia dovolí, aby sa objavil na pódiu a spolu s ním si mohli zaspievať.