12°
Český miliardár hlási: Ukradli mi Gotta! Polícia vyzýva verejnosť na pomoc pri pátraní!

Legendárny český slávik, ktorý už, žiaľ, nie je medzi nami, neoplýval v živote iba vášňou pre spev či krásne ženy, ale aj citom k výtvarnému umeniu. Mnohí jeho fanúšikovia vedia, že vo voľnom čase rád maľoval, a mnohé jeho diela sú súčasťou súkromných zbierok. Božský Kája však svoje diela nerozdával na počkanie, no ani na nich nikdy nezarábal. Majiteľmi jeho obrazov sa väčšinou stali jeho blízki priatelia, alebo významné osobnosti ako Michal David, Hana Zagorová či Lucie Bílá, ale aj slovenský exprezident Rudolf Schuster. Avšak vďaka dražbe prišiel k jednému z Gottových výtvarných diel aj známy český miliardár Karel Janeček.

Jeden z obrazov od Karla Gotta, ktorý namaľoval ešte v roku 2012, ukradli zo súkromnej zbierky českého matematika, vizionára a filantropa Karla Janečka. Česká polícia na svojej oficiálnej stránke Policie.cz zverejnila fotku ukradnutého obrazu a žiada verejnosť, aby pomohla pri pátraní po umeleckom diele a aj jeho zlodejovi.

Informáciu o odcudzení vzácneho diela potvrdil aj samotný Janeček, avšak pátranie po ňom prenecháva na kompetentné orgány. Zástupcovia českej polície v ozname o odcudzení tiež uviedli, že ku krádeži prišlo v pražskej štvrti Smíchov, kde si v jedom zo skladov majiteľ obrazu uschovával veci z bytu počas dlhodobej rekonštrukcie, takže presný dátum krádeže je zatiaľ neznámy.

"Obraz s názvom Čas nežností III z roku 2012 od Karla Gotta bol vlastníkom zakúpený pred mnohými rokmi za cenu niekoľko stotisíc korún. Dnešná predajná cena obrazu je tak niekoľkonásobne vyššia," píše sa v ozname nadpráporčíka Richarda Hrdinu, ktorý aj požiadal verejnosť o súčinnosti pri dolapení páchateľa a nájdeniu jedinečného diela. "V prípade, že máte informácie týkajúce sa momentálneho vlastníka, alebo osoby, ktorá obraz odcudzila, informáciu oznámte na linke 158,"  píše sa ďalej v policajnom hlásení a na záver nechýba ani praktická informácia pre páchateľa. V prípade jeho dolapenia mu totiž za trestný čin krádeže hrozí až dvojročný pobyt za mrežami.

Príspevok, ktorý zdieľa Karel Janeček (@karel252)

O Gottove diela bol vždy obrovský záujem, a to najmä medzi jeho skalnými fanúšikmi. V minulosti ho dokonca istá fanúšička z Nemecka získala ľsťou, keď si pod zámienkou charitatívnej dražby pre onkologických pacientov dielo uchmatla do svojej súkromnej zbierky. Karel Gott dokonca vystavoval svoje diela v rôznych kútoch sveta, svoju prvú vernisáž odštartoval v Prahe v roku 1992, no jeho obrazy mohli obdivovať milovníci umenia aj v Bratislave, v Berlíne, Kolíne nad Rýnom či v Moskve.