10°
Jozef
19.3.2024
Žbirka sa zveril do rúk odborníka, prišla obrovská zmena! Spoznajú ho ešte fanúšikovia?!

Miro Žbirka patrí rozhodne medzi ikony, tak trochu je pre Slovákov národným poklad, ktorý milujú aj v susednom Česku, kde značnú časť svojho života žije. Našiel tam lásku, aj domov, no nikdy neprestal používať svoju rodnú reč, nikdy neprestal spievať, nikdy neprestal byť "nemoderným chalanom" a nikdy neodložil okuliare. Až doteraz.

Miroslav Žbirka (68), rodák z Bratislavy, zrejme netušil, kam sa až so svojím spievaním a gitarou prepracuje, keď nôtil ako mladučký pubertiak kamarátom a kamarátkam z partie na Račianskom mýte. Osud zariadil, že sa dostal do kapely Modus a potom to už išlo jedna radosť. Mal 25 rokov, keď v roku 1977 získal spolu s Jankom Lehotským a Marikou Gombitovou Zlatú Bratislavskú lýru za skladbu Úsmev, o štyri roky neskôr opäť s Marikou zažiarili v nesmrteľnom muzikáli Neberte nám princeznú

Až na pár výnimiek, napríklad na obale skvelého albumu z roku 1984 s názvom Nemoderný chalan, či v pár klipoch, patrili k Mekymu, ako sa značnú časť kariéry nechal prezývať, typické "letecké" okuliare. No neboli to žiadne imidžovky, spevák mal reálne dioptrie.

Vypočujte si Mira v skladbe Do člna z albumu Nemoderný chalan. A bez okuliarov:

Minulý čas je ale v tomto prípade na mieste, lebo aktuálne sa rozhodol, že stačilo a svoj zrak rázne a úspešne vyriešil. V príspevku na Instagrame poďakoval primárovi z centra, kde zákrok podstúpil a dodal, že už má zrak ako orol. No fanúšikov upokojil, jeho poznávacie znamenie nezmizne. "Aj by som mohol okuliare odložiť, ale už je to taký imidž," prezradil Miro, že minimálne pred fanúšikmi sa typických "aviatoriek" nevzdá.

Príspevok, ktorý zdieľa Miro Zbirka (@mirozbirka)

Asi Miro vie, čo robí, bez okuliarov by ho niektorí možno spoznávali len ťažko. Hoci mu to svedčí aj bez, ako pripomenul fanúšikom na sociálnej sieti obalom albumu. "Bez okuliarov takto, priatelia," napísal Žbirka a pridal aj celkom zbytočnú otázku, či ľudia vedia, o aký album ide. Pochopiteľne, všetci to vedeli, Nemoderný chalan priniesol 14 skladieb, jednu lepšiu ako druhú, vrátane slávnych 22 dní, V-klub či Poraď si sám. Ktovie, čo toho obomi národmi milovaného večného chalana viedlo k zákroku po vyše 65 rokoch s okuliarmi, no po takej dobe musí byť ostrý zrak neuveriteľný zážitok. Ostáva veriť, že sa o svoje zdravie stará Miro všeobecne poctivo, viacero zdravotných problémov v ostatných rokoch už totiž fanúšikov veľmi vydesilo. Ešte chcú iste počuť Žbirku na mnohých koncertoch.