26.4.2024
Slávny spevák má problém! Svet ho považuje za jedného z protestujúcich v americkom Kongrese!

Aj keď bola situácia v súvislosti s násilným obsadením budovy Kapitolu v americkom Washingtone stúpencami dosluhujúceho prezidenta Trumpa viac než vážna, priniesla aj komický moment. Medzi protestujúcimi sa objavilo niekoľko ľudí s pračudesným zjavom a správaním, no azda najvýraznejší bol istý mladý muž s potetovaným telom, namaľovanou tvárou vo farbách vlajky Konfederácie, ktorý mal na hlave masívnu kožušinovú baranicu s obrovskými rohmi. Hudobní fajnšmekri si však takmer okamžite všimli výraznú podobu so slávnym britským spevákom.

Britský spevák Jay Kay (51) z populárnej funk jazzovej skupiny Jamiroquai prostredníctvom videa na sociálnej sieti vyvrátil, že by mal čokoľvek dočinenia s protestujúcim davom vo Washingtone, tobôž, že by sa v sídle amerického kongresu vôbec nachádzal. Sympatický spevák to urobil so značnou dávkou humoru, za čo si vyslúžil množstvo pozitívnych reakcií od fanúšikov.

​Spevák skupiny populárnej najmä na prelome milénií, ktorá má na svedomí megahity ako Virtual Insanity či Cosmic Girl, sa za posledné hodiny stal terčom množstva vtipných obrázkov, ktoré vznikli na základe nehorázneho obsadenia sídla amerického kongresu, washingtonského Kapitolu. Jeden z najviditeľnejších vzbúrencov, ktorí vtrhli do ikonickej budovy, si totiž na hlavu nasadil kožušinovú baranicu s obrovskými rohmi byvola. Podobná pokrývka hlavy a obrys postavy takzvaného "Buffalo Man" sa však pred rokmi stala poznávacím znamením skupiny Jamiroquai.

Jamiroquai má na svojom konte množstvo veľkých hitov, vypočujte si jeden z nich:

"Dobré ráno Washintgton, páči sa mi jeho ozdoba na hlave, ale nie som si istý, či je toto moje publikum," napísal k príspevku na Instagrame Jay, ktorý v predposledný deň roku 2020 oslávil svoje 51. narodeniny. To, že sa žiadnych protestov nezúčastnil potvrdil aj v samotnom videu. "Dobré ránko svet! Možno si teraz niektorí z vás myslia, že ma videli včera večer vo Washintgtone, ale obávam sa, že som tam nebol s týmito bláznami. Všetkým vám prajem šťastný Nový rok, tu v Londýne máme lockdown. Dlho sme sa nevideli, ďakujem za všetky vaše blahoželania k narodeninám," začal video spevák, ktoré doplnil typickým južanským prízvuk, ktorým sa hovorí v oblastiach Ameriky, kde je azda nasilnejšia voličská základňa prezidenta Donalda Trumpa.

Jay Kay sa k fanúšikom prihovoril prostredníctvom videa na sociálnej sieti, kde vysvetlil, že s demonštráciami vo Washingtone nemá nič spoločné:

Príspevok, ktorý zdieľa Jamiroquai Official IG (@jamiroquaihq)

V hlavnom meste Spojených štátov amerických už od 6. januára 2021 platí zákaz vychádzania potom, ako rozhnevaní stúpenci prezidenta Donalda Trumpa prenikli do budovy Kongresu. Tam totiž práve prebiehala debata o potvrdení výsledkov prezidentských volieb, v ktorých zvíťazil Trumpov protivník, Joe Biden. Potýčky si vyžiadali štyri obete na ľudských životoch, z toho jednu ženu postrelili do hrudníka policajti pri zásahu. Tá, žiaľ, neskôr v nemocnici zomrela. Kým niektorí využili protesty na násilnosti či rabovanie, iní sa rozhodli exhibovať, podobne ako dotyčný byvolími rohmi. Aj keď azda iba málokto uveril, že je na fotografiách zachytený skutočne Jay, je pochopiteľné, že sa chce verejne dištancovať a vyjadriť nesúhlas s podobnými barbarskými činmi.

Muža medzitým identifikovali ako príležitostného herca, milovníka konšpirácií a veľkého podporovateľa Donala Trumpa, Jakea Angeliho: