19.4.2024
A je to prezradené! TOTO musel spraviť Karel Gott pre Ivanu, aby dostala prácu!

Vodva po zosnulom spevákovi Karlovi Gottovi sa už dlhšiu dobu neobjavuje na verejnosti. Premiéra filmu o českom slávikovi, ktorej sa mala zúčastniť 1. októbra spolu s dcérami, sa totiž pre jej nákazu koronavírusom nekonala, pre obmedzenia v spojení s pandémiou sa zrušil aj náhradný termín. Iba v nutnom prípade za Ivanu Gottovú komunikuje jej hovorkyňa, ako to bolo naposledy v prípade otázky okolo nakrúcania dokumentu pre nemeckú televíziu s najstaršou Gottovou dcérou v Prahe, ktoré verejne poprela. Občas ale o vdove niekto poskytne informácie pre média aj bez jej vedomia.

Nedávno sa však čitatelia denníka Aha! mohli dočítať niekoľko zaujímavostí o minulosti Ivany Macháčkovej, ako sa volala vdova po Gottovi za slobodna. A to z úst producenta Oldřicha Lichtenberga (57). Ten v rozhovore pre spomínaný denník prezradil, ako sa Ivana pred rokmi dostala k funkcii produkčnej Divadla Broadway.

​​V pozadí za jej pracovným úspechom podľa jeho slov stál, ako inak, sám Karel Gott. Vtedy už s mladou ambicióznou ženou nejaký čas chodil. "Raz za mnou prišiel, že sa priatelí s veľmi schopným dievčaťom, ktorej toho času odpadla nejaká práca, a či by sme pre ňu nemali v produkcii prácu. A tak k nám prišla Ivana a zostala niekoľko rokov. Veľmi rád na spoluprácu s ňou spomínam," zaspomínal na minulé časy Lichtenberg. Ivana predtým nejaký čas pracovala pre spoločnosti, ktoré nakrúcali v Česku zahraničné filmy. Nebola to ale stála práca, ako v Divadle Brodway. "Zostala u nás až do svojho tehotenstva," prezradil Lichtenberg, vraj veľmi spokojný s jej výkonmi.

Ivana Gottová sa často v pozícii umelca neukazuje, avšak pre svojho milovaného manžela naspievala pieseň k jeho 75. narodeninám:

"To mi vtedy naozaj nedošlo - bola pre Karla skutočne osudovou ženou a následne veľkou oporou v ťažkých chvíľach," s presvedčením hovorí producent slávnych muzikálov ako Kleopatra, Traja mušketieri, Kat Mydlář, a iných, pri ktorých s ním pracovala aj Ivana. Vďačí osudu za to, že "mal tú česť žiť v ére Karla Gotta a spolupracovať s ním". S majstrom Gottom spájalo Lichtenberga aj priateľstvo. Napriek tomu sa mu ambícia presvedčiť Zlatého slávika, aby účinkoval v muzikáli, nenaplnila. "Vždy som sa snažil získať ho na nejakú rolu do mojich projektov, čo Karel vždy veľmi diplomaticky odmietol," ľutuje producent. Podarilo sa mu však majstra presvedčiť, aby aspoň nakrútil pre pár muzikálov nejaké zábery a prezradil aj aké. "Rola predsedu maturitnej komisie v muzikáli Rebelové a rovnako tak Alexandra Dumasa v Troch mušketieroch," vymenoval tieto dve. A viac ich nikdy ani nebude.

Ivana sa angažuje najmä vo svojom projekte s odkazom na manžela, agentúre Karla Gotta:

Príspevok, ktorý zdieľa Karel Gott Agency (@karelgottagency)

Gottova žena Ivana už ale isté skúsenosti s účinkovaním v muzikáli má, konkrétne v Prízraku Londýna. Účinkovanie ale náhle prerušila a neprajníci šepkajú, že sa pravdepodobne nevedela zmierniť s negatívnymi odozvami na jej výkon. Ktovie, možno v budúcnosti dá ešte pódiám šancu, veď v minulosti sa sama pochválila tým, že počas pobytu v New Yorku chodila na kurzy herectva, spevu a tanca.  Kedysi dokonca robila skúšky aj na prestížne české JAMU i DAMU, ale neprijali ju, čo veľmi ťažko znášala.