Zatiahnuté, dažďové prehánky
24.4.2024
Strach o lídra českej kapely! Operácia srdca bez narkózy!

Akokoľvek mladistvo sa človek cíti, čísla uvedené v občianskom preukaze sa už v istom momente oklamať nedajú. Aj tí, ktorí si roky užívali divoký život, aký k rockerom jednoducho patrí, jedného dňa pocítia vek na vlasntej koži. Inak to nie je ani v prípade lídra legendárnej kapely Olympic, 78-ročného Petra Jandy.

Český spevák Petr Janda (78), frontman slávnej hudobnej skupiny Olympic, má už najlepšie roky za sebou. Mohol by si užívať na staré kolená pohodu, ale tak úplne to možné nie je. Má totiž na starosti rodinu, o 40 rokov mladšiu ženu a dve malé deti. Aj keď si vďaka obmedzeniam pre covid-19 užívali spoločné chvíle, čosi speváka stále trápilo. Cítil, že niečo nie je v poriadku s jeho zdravotným stavom, píše portál Blesk.cz. Problémy vnímal hlavne v oblasti hrudníka v spojení s dýchaním. A vedel, že príčinou nebol covid.

Janda sa rozhodol riešiť situáciu návštevou lekárov. Najskôr vyskúšal rontgen pľúc. "Mal som výčitky, pretože som skôr dosť fajčil. Ale pľúca boli v pohode. Namiesto toho mi povedali, že musia riešiť arytmiu. O tej som vôbec nič netušil,“ priznáva zaskočený spevák. Lekári mu navrhli operáciu. Čím skôr, tým lepšie, preto nebol dôvod nesúhlasiť. "Nedajú mi narkózu, trieslom mi vpravia katéter, ktorý má srdce napraviť,“ opísal postup, ktorý je možný vďaka modernej medicíne.

Petr Janda vystúpil aj v jojkárskej relácii Superkaraoke:

​Zákrok úspešne absolvoval vo štvrtok dopoludnia v pražskom Inštitúte klinickej a experimentálnej medicíny s najlepšími odborníkmi. Jeho srdce už bije, tak ako má. "Bál som sa, ale už to mám za sebou,“ napísal na sociálnu sieť spokojný, aj keď unavený slávny pacient. Po zákroku musel, samozrejme, niekoľko hodín odpočívať. "Peter sa cíti skvelo a zajtra po vizite by mal opustiť nemocnicu," napísala kapela Olympic na svoj facebookový profil.

Petr všem děkuje za projevený zájem a za přání rychlého uzdravení. Jelikož se všichni ptáte na jaké byl operaci, tak...

Uverejnil používateľ Olympic Štvrtok 19. novembra 2020

Po nabratí síl po úspešnej operácii a uvoľnení vládnych obmedzení by spevák chcel začať koncertovať. Pred pár týždňami vyšlo totiž kapele Olympic nové CD Kaťata. Všetci členovia kapely už čakajú, kedy budú môcť vyraziť na turné. Po 58 rokoch na scéne už bez publika jednoducho nedokážu žiť. A po celú dobu zoskupenou nechýbala jeho hlavná hviezda, frontman Petr Janda. Fanúšikovia veria, že už onedlho si užijú jeho neutíchajúcu energiu naživo.