17°
Ingrida
8.5.2024
Opustí Slovensko natrvalo? Celeste Buckingham o návrate nepremýšľa!

Aj keď je Slovensko bezpochyby krásna krajina s malebnou prírodou, mnohí ľudia by si práve v týchto ťažkých časoch vedeli predstaviť oddych na teplých piesočnatých plážach zaliatych slnkom a vôňou mora. Známa slovenská speváčka si takýto oddych mohla dopriať aj z dôvodu, že sa vybrala navštíviť svojich rodičov na exotickú Madeiru.

Speváčka Celeste Buckingham sa po zdravotných problémoch rozhodla koncom leta opustiť Slovensko a oddýchnuť si na ostrove večnej jari, na portugalskej Madeire, s rodičmi, ktorí tam trvale žijú. Svoj návrat podľa informácii denníka Čas.sk neplánuje ani po vyše dvoch mesiacoch, a tak sa naskytá otázka, či sa v rodisku slávneho futbalistu Cristiana Ronalda plánuje usadiť natrvalo, ako zvyšok jej rodiny.

Talentovaná speváčka s iránsko-ruskými koreňmi prebýva na ostrove Madeira už od leta. Odišla tam po tom, ako sa fanúšikom prostredníctvom sociálnej siete zverila, že prežíva náročné obdobie. Celeste bola diagnostikovaná psychická porucha zvaná dysmorfofóbia, kvôli ktorej mala panický strach z vlastnej nedokonalosti, či až škaredosti, čo je pri prirodzenej kráse speváčky pre mnohých celkom nepochopiteľné.

Celeste hovorí o svojich problémoch otvorene, verí, že svojím príbehom a aj textami piesní povzbudí každého, kto bojuje s vlastnými temnými myšlienkami či nezmyselnou kritikou:

​Vytúžený oddych si dopriala až ku koncu leta, keď v auguste pobalila kufre a odišla riešiť boľavú dušu k rodičom na Madeiru. Zdá sa však, že napriek množstvu fanúšikov, ktorých Celeste na Slovensku aj v susednom Česku nepochybne má, návrat na Slovensko tak skoro neplánuje. "Neviem, koľko tu ešte budem. Uvidím, ako to bude vyzerať o pár mesiacov s hudobnou scénou a COVID-om," prezradila svoje pohnútky pre spomínaný denník sympatická speváčka. A keďže sú protikoronové opaterenia nestále ako jarné počasie, Celeste sa rozhodla nenechať nič na náhodu a voľný čas trávi štúdiom portugalčiny.

Speváčka napriek presvedčivým výkonom na javisku patrí k citlivejším ľudom a aj v minulosti prežívala kritiku na svoj zovňajšok až príliš osobne. Žensky tvarovaná postava jej bola prekážkou a tak sa prirodzených línií zbavovala drastickými diétami, ktoré vyústili až do poruchy príjmu potravy - anorexie. Preto mnohých prekvapila, keď sa po rokoch otvorila a priznala, že trpí aj ďalšou diagnózou.

Celeste na svojich fanúšikov na Slovensku nezabúda, pravidelne ich na Instagrame teší peknými zábermi z malebnej Madeiry:

Pod odborným názvom dysmorfofóbia sa skrýva diagnóza, ktorá postihnutému navodzuje chorobný strach z vlastnej škaredosti. Podobne ako pri anorexii človek s touto diagnózou vníma sám seba úplne inak, ako jeho okolie. Pri pohľade do zrkadla pociťuje znechutenie a úzkosť, ktorá postupne vedie k panickým stavom, sociálnym fóbiám či depresii. Ak sa duševný stav nepodchytí včas, môže vyústiť až do sebapoškodzovania či samovraždy, o ktorú sa podľa štatistík pokúsi každý piaty človek postihnutý touto poruchou.