18°
29.3.2024
Nesplnené prianie dcérky Charlotte! TOTO si od otca Karla nesmierne želala!

Nie je žiadnym tajomstvom, že snímka o legendárnom českom spevákovi Karlovi Gottovi vznikala za jeho aktívnej spolupráce iba niekoľko miesiaco vpred jeho smrťou. Napriek tomu, že bol so svojim osudom zmierený, mal ešte niekoľko plánov, ktoré túžil sebe a svojim najbližším splniť, no žiaľ, nestihol.

Film o Karlovi Gottovi ešte nemal oficiálnu premiéru, no pri jeho nedávnom uvedení na Febiofeste v Prahe ho mali možnosť vzhliadnuť viaceré známe osobnosti. A tak nečudo, že sa dostávajú na verejnosť rôzne informácie a odhalenia zo súkromného života majstra, ktoré sa vo filme objavujú. Ako prináša denník Blesk.cz, mnohých po odvysielaní premiéry zaujala pasáž z filmu, kde Karlova dcéra Charlotta vyslovuje jedno želanie.

Režisérka dokumentu Oľga Špátová zamerala kameru na Charlottu vo chvíli, keď sa obrátila na otca zo slovami „Ocko, želala by som si s tebou zaspievať v New Yorku,“  na čo jej on odpovedá, že to nie je len tak. Možno niečo vytušila, lebo, ako prezradila režisérka, Gott už mal vystúpenie nachystané k jej narodeninám, ale osud tomu neprial, choroba jeho plány znemožnila uskutočniť. „Jediná cesta, ktorá nám nevyšla, bola do New Yorku, pretože Charlottka si priala spievať v Amerike a mal to byť pre ňu darček,“ povedala Špátová. Odhalila aj aké boli jej pôvodné predstavy a plány: „Mali sme ísť do tých miest, kde Karel v minulosti v Amerike spieval, ale to sa nám už nepodarilo kvôli jeho zdravotnému stavu.“

Pozrite si oficiálny trailer k filmu Karel, ktorý príde už o pár týždňov aj do slovenských kín:

Karel Gott bol podľa režisérky Špátovej, ktorá s ním natáčala filmový dokument takmer do jeho skonu 1. októbra minulého roku, veľmi statočný muž. „Nebál sa. Tej konečnosti sa nebál vôbec. A musím sa priznať, že od jeho smrti na to stále myslím, že až sa to raz bude týkať aj mňa, chcela by som si spomenúť, ako statočne dokázal odísť. Jediné jeho obavy sa týkali toho, že opúšťa svoje dievčatá,“ s dojatím opisuje svoje pocity režisérka

Karel Gott pracoval a užíval si prítomnosť do posledných chvíľ svojho života:

Právě si pročítám vaše další překrásné vzkazy a přání a mám z nich ohromnou radost. Děkuji vám za podporu.❤️

Príspevok, ktorý zdieľa Karel Gott (@officialkarelgott),

Filmový materiál bol po ukončení nakrúcania tak rozsiahly, že by sa mohol premietať niekoľko hodín. S ťažkým srdcom ho museli zostrihať na súčasnú dĺžku. S konečným výsledkom je režisérka spokojná. Stále mala na pamäti Gottove slová „náš film nesmie byť nuda,“ ktoré opakoval behom výroby. Dokument predstavuje Gotta nielen ako speváka, ale tiež ako maliara, manžela a otca. O jeho kúpu prejavili záujem aj zahraničné televízie. S nemeckou je už kúpa dotiahnutá do konca, teraz prebehne už len preklad a dabing. Na Slovensku si film budú môcť diváci pozrieť už od 15. októbra 2020.