13°
25.4.2024
Posledná pieseň Karla Gotta trhá rekordy! TOĽKOTO zatiaľ dojemný duet s dcérou zarobil!

Piesne Karla Gotta patria medzi najobľúbenejšie a najhranejšie celé desiatky rokov. Za ten čas sa z mnohých stali evergreeny. Maestro takmer do poslednej chvíle svojho života vydával a interpretoval aj nové piesne, jednou z najsilnejších bola nepochybne tá s dcérou Charlotte (14).

Legenda československého hudobného sveta nahrala so svojou druhou najmladšou dcérkou pieseň s názvom Srdce nehasnou ešte na jar v roku 2019. Razom po jej zverejnení sa stala hitom a po smrti Karla Gotta nabral jej text z pera lídra známej českej kapely Kryštof, Richarda Krajča, ešte výraznejší odkaz. Český denník Blesk.cz oslovil experta, ktorý prekvapil slovami o tom, koľko pieseň v skutočnosti zarobila.

Karel Gott tušiac, že sa dni jeho života krátia, oslovil spolu so svojou ženou Ivanou známeho hudobníka Richarda Krajča, či by dokázal pre neho behom krátkeho času zložiť hudbu a text songu, ktorý by naspieval spoločne s dcérou. Herec, spevák a muzikant známy z kapely Kryštof neváhal, považoval to za veľkú česť, a tak vznikol snáď najdojemnejší duet v českej hudobnej histórii. Gott s už nie celkom stopercentným hlasom, o to však citlivejším, emotívne odovzdáva životnú múdrosť otca, lúčiaceho sa s dcérou.

Pieseň s názvom Srdce nehasnou je dojemným vyznaním dcéry a otca v jeho posledných životných okamihoch:

Pre Charlottu nebolo ľahké zaspievať s chradnúcim otcom duet s tak silným odkazom. Uvedomovala si vážnosť situácie, ale vďaka dobrej príprave to zvládla na jednotku. Bola to pre ňu zároveň aj prvá veľká skúsenosť s veľkým štúdiom. Od uvedenia duetu na YouTube, mal videoklip doteraz na naše končiny pomerne rekordných takmer päťdesiat miliónov zhliadnutí, a ďalšie milióny v budúcnosti iste pribudnú. Mnohých však zaujíma aj to, koľko dokázala pieseň zatiaľ zarobiť.

Na počesť speváckej legendy príde do kín aj film s názvom Karel, dá sa predpokladať, že aj táto snímka zarobí nemalý obnos peňazí:

„Hovoríme o českých podmienkach, v USA vydaný klip by zarobil určite viac. Cenu tiež ovplyvňuje to, že ide o videoklip a nie trebárs o video z hrania hry, kde sú zisky väčšie. Dôležité je i to, odkiaľ sú prehrané. Srdce nehasnou majú drvivú väčšinu zhliadnutí z Česka, len dva až tri milióny sú zahraničné,“  vysvetlil expert na monetizáciu, teda speňaženie sociálnych sietí a YouTube, Martin Sokol. Od všetkých týchto špecifík sa totiž odvíja čiastka, ktorú od YouTube inkasovalo hudobné vydavateľstvo Supraphone. Expert ďalej konkretizuje: „Dá sa povedať, že za milión zhliadnutí dostane autor takého videa okolo tisíc dolárov.“ Koľko z tých zhruba 50 tisíc dolárov dostali priamo Gottovi dedičia nevedno. Duet ale bude iste zarábať aj naďalej. A k tomu treba prirátať aj tantiémy z prehrávania v rozhlase, televízie i na rôznych podujatiach.